چکیده:
توسعه یک برنامه درسی آموزش اسلامی در بهبود کیفیت موسسات آموزش اسلامی مهم است. هدف از این پژوهش تحلیل و توصیف سهم روانشناسی آموزشی در توسعه برنامه درسی آموزش اسلامی است. روش پژوهش حاضر از رویکرد پژوهش کتابخانه ای استفاده می کند. در این مطالعه هیچ مکان تحقیقاتی وجود نداشت، زیرا تمام داده ها از مجلات، کتاب ها و مقالات علمی گرفته شده است. تکنیک جمع اوری داده ها در این تحقیق از مستندات، با تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها، یعنی کاهش داده ها، ارائه داده ها و نتیجه گیری استفاده می کند. نتایج این پژوهش را می توان اینگونه توصیف کرد که روانشناسی تربیتی نقش مهمی در توسعه برنامه درسی آموزش اسلامی دارد. استفاده از اصول روانشناسی آموزشی در توسعه برنامه های درسی آموزش اسلامی می تواند به ایجاد یک محیط فراگیر یادگیری و حمایت از رشد جامع دانش آموزان کمک کند. با ادغام مفاهیم روانشناسی آموزشی، برنامه درسی آموزش اسلامی را می توان با نیازهای فعلی، از جمله چالش ها و تغییرات در محیط آموزشی که به طور مداوم در حال توسعه است، سازگار کرد. روانشناسی آموزشی همچنین می تواند بینشی در مورد چگونگی ایجاد انگیزه در دانش آموزان و غلبه بر موانع یادگیری در زمینه آموزش اسلامی ارائه دهد. توسعه برنامه درسی آموزش اسلامی در بهبود کیفیت موسسات آموزشی اسلامی مهم است. هدف از این مطالعه تحلیل و توصیف سهم روانشناسی آموزشی در توسعه برنامه درسی آموزش اسلامی است. روش پژوهش حاضر از رویکرد پژوهش کتابخانه ای استفاده می کند. در این مطالعه هیچ مکان تحقیقاتی وجود ندارد، زیرا تمام داده ها از مجلات، کتاب ها و اقدامات علمی گرفته شده است. تکنیک های جمع اوری داده ها در این مطالعه از مستندات با تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها، یعنی کاهش داده ها، ارائه داده ها و نتیجه گیری استفاده می کنند. نتایج این مطالعه را می توان توصیف کرد که روانشناسی تربیتی نقش مهمی در توسعه برنامه درسی آموزش اسلامی دارد. استفاده از اصول روانشناسی آموزشی در توسعه برنامه درسی آموزش اسلامی می تواند به ایجاد یک محیط فراگیر یادگیری و حمایت از رشد جامع دانشجویان کمک کند. با ادغام مفاهیم روانشناسی آموزشی، برنامه درسی آموزش اسلامی را می توان با نیازهای امروز، از جمله چالش ها و تغییرات در محیط آموزشی مداوم سازگار کرد.