چکیده:
L’histoire de l’humanité est jonchée d’événements bouleversants au rang desquels on retrouve les épidémies. Cette réflexion ambitionne de lire les mentalités développées face à la catastrophe virale dans les romans La Peste de l’écrivain franco-algérien Albert Camus et Le Hussard sur le toit de Jean Giono. À l’aune de la critique archéologique, les analyses mettent en lumière les prédispositions mentales qui justifient les manières d’interpréter et de réagir contre l’épidémie. Au terme de l’analyse, il ressort deux thèses opposées sur le sens donné à la maladie. La première la spiritualise en la faisant passer pour une damnation céleste, alors que la seconde l’appréhende comme une émanation des agents infectieux vivants dans la nature. Pour conjurer la maladie, les personnages optent pour la prière, les prophylaxies occultes, l’isolement, quand ils ne mettent pas en application des pratiques rigoureuses d’hygiène. Au final, les réponses apportées à la menace épidémique sont révélatrices des conduites et des pratiques séculaires, collectivement entretenues dans les sociétés traversées par l’épidémie.
تاریخ بشریت با رویدادهای ناراحتی پوشیده شده است. علاوه بر فاجعه بار طبیعی، بحرانهای زیست محیطی، جنگ، ظروف، ما همه گیر را پیدا می کنیم. این دومی اغلب باعث ایجاد فرهنگ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ... مردم یا شرکت هایی می شوند که تجربه می کنند. دشوار است شناسایی و تحریک بیماری های شدید که بشریت با ان مواجه است، اما در مهم ترین موضوع، اوج سیاه (1348-1349) است که در غرب ظاهر شد. علاوه بر این، در سال 1918، یک اپیدمی وحشتناک به نام "اسپانیایی" در اسپانیا و در نهایت با تبدیل شدن به پودمیک ظاهر شد.این که ایا جنگ، فالین، بیماری ها، بشریت همیشه از وقایع خشونت امیز یا فاجعه بار ترسیدند. لحظات اپیدمی به ویژه زمان مرگ و میر و مرگ و میر جمعی است. این وضعیت نیاز به بازیگران تحت تاثیر قرار می دهد تا نگرش های پیشگیرانه یا راه حل های مقابله با فاجعه را اتخاذ کند. چند ضلعی، برای امن ترین، پنهان کردن طولانی مدت است. راه عمل و شیوه هایی که شخصیت های قبل و در طول اپیدمی تجدید نظر می کنند، به طور کلی، در طول جوامع مربوطه، قول های بلند مدت را به دست می اورند.این انعکاس جاه طلبی است برای خواندن ذهنیت های توسعه یافته در مواجهه با فاجعه ویروسی در رمان طاعون البرت کامو و نویسنده نویس فرانکو-الجزایرهوسارد بر روی سقفژان گونو. در اواسط نقد باستان شناسی، تجزیه و تحلیل ها، پیشبینی های ذهنی را که تورمیخیرها را توجیه می کنند برجسته می کندعقب و واکنش در برابر اپیدمی. در پایان تجزیه و تحلیل، ان را بر روی دو مورد متضاد در مورد معنی داده شده به بیماری است. اولین ان را با عبور از او برای اسیب بهشت، در حالی که دومین دوم به عنوان یک عنصر عفونت های زندگی در طبیعت است. برای ایجاد این بیماری، شخصیت ها برای دعا، پیشگیری از مخفی، انزوا، زمانی که انها به جای شیوه های بهداشتی سخت قرار نمی گیرند، انتخاب می کنند. در نهایت، پاسخ به تهدید اپیدمی، نشان دهنده لوله ها و شیوه های انتگرال است که به طور جمعی در شرکت هایی که توسط اپیدمی عبور می کنند، حفظ می شود.
The history of humanity is covered with upsetting events. In addition to
natural catastrophic, ecological crises, wars, dishes, we find epidemics. The latter most often generate
cultural, economic, social, ... peoples or companies that they experience. It is difficult to identify and
exhaustively emeride diseases to which humanity faced, but in the most important topic, is the black
peak (1348-1349), appeared in the West. In addition, in the 1918, a ravaging epidemic called Spanish
flucture appeared in Spain and finally by becoming pandemic.Whether wars, falmines, diseases,
humanity has always feared violent or disastrous events. The moments of the epidemic are particularly
mortality times and collective morbidity. This situation requires the affected actors to adopt
prophylactic attitudes or solutions to deal with the disaster. The multiples, for the most secure, hide
long-lasting predispositions. The way of acting and practices whose characters appeal before and
during the epidemic presupively lending the long-term metalities within their respective societies.
This reflection is ambition to read the mentalities developed in the face of the viral disaster in the
novelsThe plagueof the Franco-Algerian writer Albert Camus andThe Hussard on the roofJean Giono.
In the mid of archaeological criticism, the analyzes highlight the mental predispositions that justify the
internshipsRear and react against the epidemic. At the end of the analysis, it is sparked on two
opposite theses on the meaning given to the disease. The first spirituralizes it by passing him for
heavenly damage, while the second apprehende as a emanation of living infection agents in nature. To
conjure the disease, the characters opt for prayer, occult prophylaxis, isolation, when they do not put in
place of rigorous hygiene practices. In the end, the responses to the epidemic threat are revealing of
the integral pipes and practices, collectively maintained in the companies crossed by the epidemic.