چکیده:
ابر شرکتهای فعال در صنایع آلاینده نفت و گاز و دخانیات، به دلیل وجود روابط
اقتصادی با رسانهها، همواره از حمایت مدیران روزنامهها و مجلات برخوردار بوده
اند. بدین ترتیب، رسانهها با نادیده انگاری واقعیتهایی نظیر آلودگی هوا، گرم شدن
تدریجی کره زمین، افزایش گازهای گلخانهای و مرگ سالانه میلیونها نفر به دلیل
بیماریهای تنفسی، حیات این ابر شرکتها را با چاپ تبلیغات رنگارنگ و مقالات و
اخباری تحریف شده، تضمین مینمایند.
در ادامه مقاله، نویسندگان شورای سردبیری «مدیا لنز»، جنبههای دیگری از فساد موجود
در روابط رسانهها و ابر شرکتها را افشا مینمایند.
خلاصه ماشینی:
"» در 25 ماه میهم، مقالهای با این عنوان در وب سایت آمده است: «گازهای گلخانه ای؛ چه کسی بیشترین حجم این گازها را تولید میکند؟» پس از انتشار این اخبار، عدهای به دفتر روزنامه تلفن زدند و گفتند، مطالب اقتصادی شما در مورد قدرت ابر شرکتها، این سه مقاله را همچون ساندویچی در میان خود له نموده است، چرا که در بالای تیتر مطلب اول، مقالهای در مورد قدرت خودروی اسپرت 599 جیتیبی فیورانو فراری (599 GTB) که سرعتی معادل 205 مایل در ساعت دارد، به چشم میخورد.
البته همراهی رسانههای جمعی نیز با این شرکت، مسألهای است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که همزمان با افشای رسواییهای فوق، در مقابل چندین مقاله جانبدارانه از مسئول این شرکت، تنها در یکی از مقالات مجله تایمز، به مشکل به وجود آمده در آلاسکا اشاره شده بود."