چکیده:
در این بخش از سلسله مطالب دستنامهای برای معلمان،محورهای 27 و 28 مورد بررسی قرار گرفته است. عدهای از خوانندگان محترم،با شمارش نکتههای چاپ شده در شمارههای اخیر و مقایسهی آن با 2000 نکتهی اعلام شده در شمارهی نخست،از ما پرسیدهاند،انتشار این 2000 نکته تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟جهت آگاهی این گروه از خوانندگان گرامی،لازم است که اعلام کنیم،انتشار سلسله مطالب دستنامهای برای معلمان، صرفا تا پایان دورهی جاری(شهریور 87)ادامه خواهد یافت و از مخاطبان گرامی درخواست خواهیم کرد ادامهی نکتهها را در منابع و جایگاههای دیگری که معرفی خواهد شد،جستوجو کنند.
خلاصه ماشینی:
"*از قبل آنچه را که قرار است انجام دهید،برنامهریزی کنید؛به نحوی که پس از بازگشت به مدرسه،بتوان آن را بسط و توسعه داد اغلب بازدیدها قالب تحقیق،کسب انگیزه یا حقیقتیابی را به خود میگیرند و بعدها میتوان آنها نتیجهی بیشتری در کلاس کسب کرد.
هرجا چیزهای زیادی برای بازدید به چشم میخورد، دانشآموزان را به گروههای قابل هدایت تقسیم کنید تا هر گروه، جنبههای خاصی از موزه را به تفصیل مورد تحقیق قرار داده و در کلاس،گزارشی از مشاهدات خود ارائه کنند.
آیا توضیحات کافی برای عموم ارائه شده است؟آیا وسایل نمایش داده شده بهطور کامل و روشن، طبقهبندی شده و یا به شکلی جالب توجه ارائه شدهاند؟متعاقبا میتوانید دانشآموزان را وادار سازید که در مدرسه،از آثار خود یک موزه یا نگارخانهی کوچک برای بازدید سایر دانشآموزان ایجاد کنند.
وقتی پس از بازگشت به مدرسه،تکالیفی که باید ادامه مییافت،بهطور کامل انجام شد،از دانشآموزان بخواهید نمایش خود را آماده کرده و برای انجام بهتر کار،فنون ارائهی آثاری را که در موزه دیدهاند و نحوهی چیدمان آنها را،به خاطر بیاورند."