خلاصه ماشینی:
تبلیغات با هدف شناساندن ویژگیها و کاربردهای محصولات به مشتریان و علاقمند ساختن آنان به استفاده از این محصولات،نیازمند آگاهی مدیران فروش از تکنیکهای خاص این کار و روشهای ارتقاء فروش و فروشندگی است.
در وضعیت بسیار رقابتآمیز امروزی و باتوجه به موقعیت حساسی که داریم، اشراف به این نکته که بازاریابی آغاز و انجام تمام فعالیتهای سازمان و در واقع راز بقای هر سازمان است،اهمیت بهسزایی دارد.
برای توسعه و ترویج بازاریابی 4 نوع وسیله و ابزار وجود دارد که عبارتند از:تبلیغات،روابط عمومی،ترویج و توسعه فروش و فروش حضوری(شخصی).
در اینجا منظور از مدیریت،مدیریت بازار است و بالطبع ابزار و ویژگیهایی را لازم دارد، همچون محیطشناسی اعماز داخلی،ملی و بینالمللی،زیرا در هر عامل محیطی دو بعد فرصت و خطر وجود دارد که لازمه استفاده از فرصتها و اجتناب از خطرها،شناخت محیط است،شناخت صنعت یعنی شناخت کلیه ویژگیهای صنعت مربوطه،شناخت شرکت از بعد سیاستها،طرحها،برنامههای آتی و استراتژیها، شناخت محصول به منظور کسب تخصص کامل در آن،شناخت رفتار مصرفکننده از طریق پاسخگویی به اینکه مشتری چه میخرد؟چرا میخرد؟و از کجا میخرد؟با پاسخگویی به این سوالات از بسیاری تکنیکها و روشهای فروش و نقطه ضعف خود در تولید آگاه میشویم و میتوانیم در رابطه با عوامل آمیخته بازاریابی MARKETING MIX بدرستی تصمیمگیری کنیم.
در آغاز این گردهمایی «مهندس هاشمیان»رئیس موسسه مطالعات بینالمللی انرژی پیرامون فعالیتهای موسسه مزبور اظهار داشت: «این موسسه که تحت پوشش وزارت نفت است در ابتدا قرار بود پیرامون مقوله انرژیهای تجزیهپذیر و تجزیهناپذیر آغاز به کار کند و لذا اهداف خود را براساس چهار زمینه زیر بنا نهاد.