خلاصه ماشینی:
در خصوص توسعه بینش باید گفت:از آنجایی که دوره مدیریت استراتژیک مفاهیمی نظیر جامعنگری،یکپارچگی،ترکیب،توالی و در عین حال درک جدیدی از مفهوم زمان را برای مدیران بوجود میآورد،به طور طبیعی در بینش آنان گستره جدیدی خواهد ساخت که این مساله درک آنها را از خویشتن،همکاران و سازمان و محیط را دگرگون خواهد ساخت.
در واقع مدیر از تکنیکهای جدید برای ایجاد تحول،برنامهریزی،سازماندهی و تجهیز منابع انسانی و توسعه آنها،بکارگیری ابزارهای پیشرفته اطلاعاتی و پردازش اطلاعات و همچنین زمینه برای درک شرایط محیطی برخوردار شده و از سوی دیگر وی را قادر میسازد با مفاهیمی که در مورد بازاریابی و حضور فعال در بازارهای فشرده جهانی و همچنین قواعد بازی حاکم در این کانونهای تجاری آشنا شود و در نهایت میتواند با دستیابی به ابزارهایی در زمینههای حسابداری، مالی و سرمایهای،شناخت مناسبی از منابع مالی در اختیار و تخصیص و بکارگیری کارآمد منابع داشته باشد.
گفتگو با شرکتکنندگان آقای حمید رضا رضایی حسینآبادی مدیر فروش شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار تدبیر پیرامون نحوه برگزاری دوره اظهار داشت: *مدیریت امروز نیازمند تفکر استراتژیک در اداره سازمان خود است.
آقای مهدی ثقفی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گلگهر در خصوص نقاط قوت و ضعف دوره نهم استراتژیک اظهار داشت:«از جمله نقاط قوت دوره استفاده از اساتید مسلطی بود که عموما از تجربه در کار اجرایی نیز برخوردار بوده و دارای بینشهای کلان بوده و از خردنگری پرهیز میکردند نکته قابل توجه دیگر برگزاری دوره در جایی بود که باعث قطع ارتباط با محیط کار شده که این مساله مشکل تاثیرات محیط کار بر ذهن مدیران را حل میکرد.