خلاصه ماشینی:
آقای مهدی ثقفی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گلگهر در خصوص نقاط قوت و ضعف دوره نهم استراتژیک اظهار داشت:«از جمله نقاط قوت دوره استفاده از اساتید مسلطی بود که عموما از تجربه در کار اجرایی نیز برخوردار بوده و دارای بینشهای کلان بوده و از خردنگری پرهیز میکردند نکته قابل توجه دیگر برگزاری دوره در جایی بود که باعث قطع ارتباط با محیط کار شده که این مساله مشکل تاثیرات محیط کار بر ذهن مدیران را حل میکرد.
در کل میتوان گفت این دوره برای مدیریتی که سرگرم کار روزمره است فرصتی برای (به تصویر صفحه مراجعه شود) *دوره مدیریت استراتژیک فرصتی را فراهم میکند که مدیران از طریق بررسی قضیهها،شناختی از علمکرد همتایان خود در کشورمان و دنیا بدست بیاورند.
* گزارشی از سمینار صادرات غیر نفتی و مشکلات آن توسعه صادرات و نگاهی دوراندیشانه به بازار جهانی واژه ẓMARKTINGẒ در کشور ما و در محافل بازرگانی به غلط به«بازاریابی»ترجمه شده است درحالیکه این کلمه به معنای «بازگردانی»بوده و به معنای بازارگرایی و گرایش به سوی بازارهای داخلی و خارجی است.
دکتر روستا ابتدا پیرامون وضعیت کنونی صادرات کشورمان اظهار داشت:در سطح جهان و با توجه به فرهنگ و دیدگاههای بینالمللی درباره بازار و صادرات باید پرسید کشور ما در حال حاضر در کجا قرار دارد و برای جبران عقبافتادگیها چه باید کرد؟دنیای امروز که به دنیای شرق و غرب،شمال و جنوب تقسیم شده است،به دنیای تند و کند تبدیل شده است.
صادرات امروز ایران نیازمند یافتن فرصتها و به معنای توجه به مفهوم روشن بازاریابی سریع و استفاده سریع از بازارها برای رقابت است.