خلاصه ماشینی:
"این تعهد در چند گردهمایی مهم بینالمللی در سراسر دهه 0991،و اخیرا در«چارچوب داکار برای اقدام»(0002)تکرار شد که آموزش را بهعنوان«کلید توسعه پایدار و صلح و ثبات در داخل و بین کشورها،و به این ترتیب وسیلهای ضروری و حیاتی برای مشارکت مؤثر در جوامع و اقتصادهای قرن بیست و یکم، که تحتتأثیر جهانی شدن سریع قرار دارد»،1تأیید میکند.
یونسکو و سازمان بینالمللی کار در«توصیههای تجدیدنظر شده یک کشور در حال توسعه مجبور است شیوههای انعطاف پذیرتر،متنوعتر و قابل تحمل تری(از نظر هزینهها) برای تحقق نیات آموزشی پیدا کند تا به پیشرفتهای قابل توجهتری در زمینهء آموزش کودکان خود،همچنین برای تداوم نظامهای آموزشی خود دست یابد.
فناوری اطلاعاتی و ارتباطی مانند ابزارهای ارتباطی ماهوارهای،ارتباطات فیبر ایتیکال پر ظرفیت و اینترنت،انقلابی را در آموزش آزاد و از راه دور به وجود آورده و امکانات آموزشی تازه و انعطافپذیری را ارائه دادهاند،این فناوریها ابزارهای لازم برای توسعه آموزش ابتدایی به مناطق جغرافیایی و گروههای دانشآموزان محروم را فراهم ساخته و از امکانات و توانایی لازم برای توانمندسازی معلمان و *مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اعلامیهء دهه خود اظهار داشت که ایجاد جوامع با سواد برای ریشه کن کردن فقر،دستیابی به برابری جنسیتی و تضمین توسعه پایدار ضروری است.
پنج حوزهء تخصصی یونسکو برای گسترش دانش و استفاده از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش،به پنج حوزهء اصلی تخصص برای انجام مأموریت خود متکی است: آزمایشگاه اندیشهها:مشکلات در حال ظهور را شناسایی میکند،به دنبال تدابیری برای حل آنها میرود،برای گفت و گو شرایط لازم را ایجاد میکند،و راهحلهای نوآورانه را آزمایش میکند."