خلاصه ماشینی:
"» بدین شکل با یک ایدهء افراطی از طرف بل روبهروییم که سعی نمیکند به این پرسش ذهنی خواننده جواب بدهد و اگر ابراز نظری از طرف راوی میشود-مانند گفتهء فوق-آنها قدر بدون استدلال جلوه میکند که نوعی طفره رفتن از جواب به نظر میرسد: «کار نویسنده،انجام تحقیقات و بررسیهایی در خصوص زندگی یک زن است...
در اواخر رمان،راوی منفعل بخش اعظم رمان به ناگاه در یک چرخش داستانی دست به کنش میزند و رابطهای آغاز میکند (فصلهای پایانی)؛او که برای یافتن اطلاعاتی از زندگی لنی به رم میرود،در آنجا با خواهر کلمانتین آشنا میشود و تمایلات اروتیکش باعث میشود بلافاصله رابطهای عاطفی با او برقرار کند.
دو:معماری روایت اگر برای هر ساختار روایی،نقطهای داستانی را به صورت مجزا برای نویسنده،راوی،کاراکتر و خواننده قائل شویم،آنگاه اسکلت روایی این رمان از کنار هم قرار گرفتن پازلهای زندگی لنی از نقطه دید کاراکترهای مختلف قصه و ارائه آن از فیلتر راوی تشکیل میشود.
از یک سو مطلعین از دید خود زندگی لنی را بازتاب میدهد و از سویی دیگر راوی این اطلاعات به دست آمده را درونی کرده،استنتاج میکند و نتایج خود را برای خوانند ارائه میدهد و در نهایت ما همهء اینها را از نقطه دید نویسنده(بل)درک میکنیم.
حال که به زمان حال برگشتهایم،نمیدانیم سرنوشت لنی چه میشود؟ پسرش از زندان آزاد میشود یا نه؟ترفند مهمانها به کجا کشید و آیا آقای هویزر موفق به بیرون کردنشان شد؟اگرچه داستان با باز گذاشتن این حلقهها،ظاهرا پایان ناتمام دارد،اما فرم،الگوی خود را به کمک به قرینهء زمانی کامل کرده است."