خلاصه ماشینی:
"با توجه به اینکه در فرآیند توسعهاطلاعاتی و نیل به جامعه دانایی محورنمیتوان نقش مهم فناوریهای ارتباطیو اطلاعاتی را انکار کرد و به عبارتی،توسعه دانایی محور مبتنی بر توسعهفناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بوداز اینرو تاثیر کمبود و یا حتی نبودنیروها و اساتید متخصص تربیت شدهو پژوهشگر در زمینههای آموزشهایمبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات کههمگن با تفکر مدیریت دانش در یک جامعهدانایی محور باشد یکی از بزرگترینمشکلات حال حاضر میباشد از اینروبهجاست که دانشگاهها برای رفع ایننقیصه خود و رسیدن به هویت و جایگاهواقعی در جامعه دانشمدار ایران باتامین نیروهای متخصص و یا بالابردنسطح علمی اساتید موجود نسبت به رفعمشکلات آموزشی اقدام کنند.
اما میتوان به پژوهشهاییدر حوزۀ کارآفرینی با عنوانهای طراحیو تبیین الگوی پرورش مدیران کارآفریندر صنعت(احمدپور داریانی،1377)،بررسی زمینههای بروز و پرورشکارآفرینی در دبیرستانهای پسرانهدولتی کار و دانش شهرستان کرج ازنظر مدیران،دبیران،و دانشآموزاندر نیمسال دوم سال تحصیلی 78-79(خدمتی متوسل،1379)،بررسی وشناخت ویژگیهای مدیران و کارآفریناندر صنعت کشور(بابانیا،1382)،طراحی و تبیین مدل کارآفرینی سازمانیبرای سازمانهای غیر دولتی(مقیمی،1382)،بررسی موانع کارآفرینیسازمانی در دانشگاه مازندران(بخشی1381)،شناسایی عوامل و شاخصهایاولویتدار جهت دستیابی به سازمانهایکارآفرین در کشور(صالحی،1381)، بررسی مدلها و استراتژیهای کارآفرینیسازمانی و ارائه الگوی مناسب جهتسازمانهای داخلی(رحیمی،1382)،بررسی رابطۀ پایگاه اجتماعی خانوادهو میزان روحیۀ کارآفرینی دانشجویاندانشگاه شیراز(مشایخ،1383)،بررسیرابطه ساختار سازمانی با کارآفرینیسازمانی در مجتمع اقتصادی کوثر(رحیمی فیلآبادی،1383)،بررسیارتباط میان نیازهای کارکنان وکارآفرینی آنها در حوزۀ ریاست سازمانصدا و سیما(بر مبنای تئوری نیازهایمک کلهلند)(ادهمی،1383)،بررسیمعیارهای مؤثر در ارزیابی طرحهایکارآفرینی برای سرمایهگذاری از دیدگاهسرمایهگذاران و خبرگان سرمایهگذاری(بیگدلو،1383)بررسی تأثیر فناوریاطلاعات و ارتباطات بر انگیزه و خلاقیتکارآفرینی جوانان فرهنگسراهای تهران(کریمی،1384)،بررسی اثربخشیبرنامه درسی کارآفرینی از دیدگاههنرآموزان و هنرجویان دختر و پسرشاخۀ کار و دانش آموزش متوسطهمناطق 19گانۀ شهر تهران(نساج،1384)،تأملی بر پیوند نظری نظریههایبنگاه کارآفرین و سازمان یادگیرنده(محمدی الیاسی،1384)،بررسیرابطهجو سازمانی مدرسه با روحیۀکارآفرینی در دانشآموزان(صمدی وشیرزادی اصفهانی،1385)،بررسیجریان خصوصیسازی و تأثیر آنبر تقویت کارآفرینی در ایران(مهدویعادلی و رافعی،1385)،عوامل مؤثربر عملکرد کارآفرینانۀ دانشآموختگانآموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعیایران(اسکندری،حسینی و کلانتری،1385)،بررسی قابلیتهای کارآفرینیدانشجویان دانشگاه اصفهان(بدری وجدول 1."