چکیده:
ت فراغت خود را با رفتن به زیارت اهل قبور و امامزاده هادی(ع)پر میکنند.تلویزیون نگاه کردن و گپ زدن در مقام دوم با 92 دصد قرار دارد و کمترین فعالیت مربوط به انجام کارهای هنری و دستی است.در سطح توصیفی نیز آزمونهای آماری عدم وجود رابطه میان مصرف کالای فرهنگی و محل اشتغال را تائید نمودند.
خلاصه ماشینی:
"از اینرو هدف اصلی این پژوهش انجام یک بررسی توصیفی اکتشافی پیرامون مصرف کالای فرهنگی خانوار روستای قاهان در پاییز و زمستان 58 و رابطه آن با ویژگیهای فردی و اجتماعی اهالی قاهان میباشد در کنار این هدف به اهداف فرعی دیگری هم چون بررسی محیط فرهنگی و اجتماعی حاکم بر روستا،بررسی ویژگیهای فردی-اجتماعی اعضای جامعه،بررسی چگونگی گذران اوقات فراغت افراد و میزان آن با توجه به مصرف کالای فرهنگی،بررسی میزان مصرف کالای فرهنگی خانوار و مقایسه آماری با مصرف کالای فرهنگی مناطق روستایی استان قم پرداخته میشود.
این متغیرها به شرح زیر است: 1-سن 2-جنس 3-زبان مادری 4-نسبت با سرپرست 5-وضع تاهل 6-سطح تحصیلات 7-وضع فعالیت 8-محل اشتغال کالاها و خدمات فرهنگی در ذیل مقولات زیر مورد بررسی قرار گرفته است: 1-رادیو گوش دادن 2-تلویزیون نگاه کردن 3-ضبط صوت گوش دادن 4-مطالعه کتاب غیردرسی 5-مطالعه روزنامه و مجله 6-گپ زدن 7-انجام بازی و ورزش 8-انجام کارهای هنری و دستی 9-به شهر رفتن 01-قرآن و دعا خواندن 11-شرکت در نماز جماعت 21-شرکت در مجالس مذهبی 31-زیارت اهل قبور و امامزاده 41-انجام کارهای عامالمنفعه 51-ویدئو نگاه کردن 61-ویدئو سیدی نگاه کردن به منظور تبدیل کردن این مقولههای کیفی به کمی از 6 شاخص استفاده شده است که به ترتیب اولویت کدگذاری شدهاند.
این فرضیات در سطح اکتشافی بدین شرح میباشد: 1-بررسی وضعیت تاریخی،اجتماعی و فرهنگی در جامعه مورد مطالعه 2-بررسی ویژگیهای فردی و اجتماعی اهالی روستای قاهان 3-بررسی چگونگی گذران اوقات فراغت اهالی روستا و میزان آن 4-بررسی مصرف کالای فرهنگی خانوار روستای قاهان به صورت کلی اما در سطح توصیفی فرضیات اینگونه طراحی گردید: 1-بین ویژگیهای فردی و اجتماعی افراد با مصرف کالای فرهنگی رابطه وجود دارد."