خلاصه ماشینی:
"1-کامپیوتر 2-روش تحقیق 3-تند خوانی 4-جامعه شناسی پزشکی 5-اقتصاد بهداشت 6-ارتباطات 7-تند نویسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار شماره 1-توزیع فراوانی نظریات پزشکان مورد مطالعه در مورد اضافه شدن دروس عمومی فوق به دروس عمومی دوره پزشکی نتایج حاصل از نظر سنجی درباره محتوای آموزش پزشکی در ارتباط با دروس دوره فیزیوپاتولوژی، نشانگر آن است که اکثر پزشکان با کاهش تعداد واحدهای این مقطع موافق نبودهاند و اغلب خواهان افزایش واحدهای درس فارماکولوژی(7/54%) بودهاند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج حاصل از نظر سنجی درباره محتوای آموزش پزشکی در ارتباط با دروس دوره کارآموزی بالینی نشانگر آن است که اکثر پزشکان خواهان افزایش واحدهای درسی رادیولوژی(7/54%)، داخلی(4/52%) و اعصاب(4/50%) بودهاند و نیز نقاط ضعفی در زمینه مدیریت و برنامههای آموزشی این مقطع ذکر کردهاند(جدول 1).
جدول شماره 1-توزیع فراوانی نظرات پزشکان درباره نقاط ضعف دوره کارآموزی نتایج حاصل از نظر سنجی درباره محتوای آموزش پزشکی در ارتباط با دروس دوره کارورزی بالینی نشانگر آن است که اکثر فارغ التحصیلان خواهان افزایش تعداد واحدهای قلب(4/54%)، بهداشت(4/54%) و اعصاب(2/50%) بودهاند.
1-انفوزیون داخل استخوانی 2-توراکوسنتز 3-کات دان 4-پاراسنتز شکم 5-گذاشتن لوله تراشه 6-پونکسیون نخاعی 7-گذاشتن تامپون بینی 8-درناژ آبسههای سطحی 9-احیا قلبی ریوی 10-گذاشتن لوله معده 11-گذاشتن سوند فولی نمودار شماره 3-توزیع فراوانی نظریات پزشکان تحت مطالعه در مورد نقاط ضعف آموزشی در زمینه اقدامات اورژانس بحث: در این پژوهش پزشکانی برای شرکت در نظر سنجی انتخاب شدند که بعد از سال 1370 از دانشگاههای علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل شده بودند."