"کنترل اعتبارات (به تصویر صفحه مراجعه شود) این چک لیست،به موضوع کنترل اعتبارات میپردازد که بر اساس آن شرکت به مشتریان خود اجازه میدهد تا کالاها و خدماتی که خریداری میکنند را به صورت اعتباری بپردازند.
3. خطرات اعتباری را ارزیابی کنید باید ذهنیتی روشن در این خصوص داشته باشید که چگونه ریسک اعتبارات خود را برای مشتریان جدید و فعلی و نحوهء بهبود شرایط خود را از نظر مجموع بدهیها و زمانبندی بازپرداخت را ارزیابی کنید.
البته توجه داشته باشید که در این خصوص،پتانسیل فروش به مشتریان را مد نظر قرار ندهید و فقط بر روی فروش واقعی به مشتریان حساب کنید زیرا کارکنان بخش فروش معمولا افرادی خوشبین هستند به ویژه اگر قرار باشد درصدی از فروش را دریافت دارند.
5. قابلیت اعتباری مشتریان فعلی را از نو ارزیابی کنید وضعیت مالی تمامی مشتریان خود را بهطور منظم بررسی کرده و توجه ویژهای به مشتریانی داشته باشید که ناگهان خرید خود را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند."