خلاصه ماشینی:
"حتی اگر بیپولی دومین اثر حمید نعمت الله هم نباشد باز هم با تماشای این فیلم به شکل ناخودآگاه به مقایسه آن با فیلم بوتیک،میافتیم که اگرچه در فضای متفاوت به لحاظ ژانری و زبان سینمایی قرار داشت،اما میتوان عناصر مشترکی را در آن یافت که نشان از مولفی مشترک میدهد.
خانه،محل کار و محیط اجتماعی، فضاهایی هستند که کارگردان سعی کرده است از ظرفیتهای محیطی هرکدام از آنها نسبت به خط اصلی داستان استفاده کند و بهطور ضمنی برخی مسایل پیرامونی قصه را هم در بستر طنز مورد نقد قرار دهد.
شاید اگر بخواهیم محتوای اصلی داستان و مهمترین نقدی را که نعمت الله در قالب داستانی که روایت میکند در یک جمله بیان کنیم باید بگوییم که بیپولی دقیقا مصداق داستانی و سینمایی«جیب خالی، پز عالی»است که به ویژه در نسل جوان امروزی به شدت وجود دارد و زندگی مجردی و متاهلی آنان را تحت تاثیر خود قرار میدهد."