خلاصه ماشینی:
"گفتوگو با نویسندهیک زندگیدریک رمانسرگذشت مریلین مونرو،دختر موطلایی آمریکا از زبان جویس کرول اوتس ترجمۀ پیمان هاشمینسب (به تصویر صفحه مراجعه شود)مریلین مونرو دختری کاملا امریکایی بود،و با شخصیت و زندگی جنجال برانگیزش نسلهای بسیاری از طرفداران وهم پیشههایش را مسحور کرد.
مونرو هنرپیشهیی با استعداد و مرموز بوددر سینما نیز همانند هنر،نتیجه اهمیت داردنه روند کار-فرآیند نوشتن و بازیگری هممهم نیست،بلکه فقط آنچه شما را بهسمت موضوع اصلی سوق میدهد اهمیتدارد به هیچ کس توصیه نمیکنم که رمانیرئالیستی،روان شناختی دربارۀشخصیتی تاریخی که گفته میشود مرتکبخودکشی شده،بنویسد.
به نظرم داستان زندگی اوکهن الگووار و اسطورهیی بود:در خاتمه،اونامتعمیدیاش(نورما جینز)را از دست بدهد و ناماستودیویی(مریلین مونرو)را به خود بگیرد.
) چه چیز شما را بر آن داشت تا این زاویه دید نامعمول(روایت مردهزاد یا پس مرگی)را که به توسط خود(نورما جین)بیان میگردد،انتخاب کنید؟ جواب دادن به این سوال کار مشکلی است.
نگران این نبودید که ممکن است خیره کنندگی شهرتو اسطورۀ مریلین مونرو ذهن را از اهداف هنریتانمنحرف سازد؟مزیت بهکارگیری واقعیت شک گرایانهزندگی وی به جای خلق شخصیتی خیالی برای بهتصویر کشیدن آن حقیقت معنوی یا خیالییی که درجستوجوی آن بودید،چه بود؟ امیدوار بودم تا با انتخاب حوادث،تصاویر،&%OGG025G% شخصیتهای نمایانگر زندگی،به ایجاد حقیقتیدرونی معنوی و خیالی بپردازم و قطعا تمایلی بهکتابهای تاریخی و سرگذشتی نداشتم.
چه نکاتی را در مورد اشخاص در ارتباط با مریلینمونرو-به عنوان مثال،همسر سوم مونرو یعنی آرتورمیلر نمایشنامهنویس-در یک متن ادبیات داستانیدر نظر داشتید؟آیا با آرتور میلر یا هر شخص دیگریکه از مونرو چیزی بداند،مصاحبهیی داشتید،یا درتماس بودید؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)با هیچکس درباره مریلین مونرو مصاحبه نکردم."