خلاصه ماشینی:
"بنابراین،بانکداری الکترونیک را میتوان بهعنوان فراهم آورندۀ امکاناتی برای مشتریان،کهبدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک و با استفاده ازواسطههای ایمن بتوانند به خدمات بانکی دسترسی(به تصویر صفحه مراجعه شود)یابند،تعریف نمود.
حاصل آنکه،با گسترش نفوذ اینترنت،مرزها ازمیان خواهند رفت و بانکهای کشورهای دیگر واردصحنۀ رقابت خواهند شد و در این زمان است کهمشتریان به سوی بانکهایی که خدمات مناسبتریرا به آنها ارائه دهند،حرکت خواهند نمود و دیگربانکهای سنتی قادر به مقاومت در برابر بانکهاینوین نخواهند بود.
*شیوه دیگر،استفاده از خدمات بانکی از طریقکامپیوتر و خط تلفن یا از طریق اینترنت میباشد که با استفادهاز این شیوه و با نرمافزارهای پیشرفته که امکان رمزنگاری را ازروی خط تلفن و شبکه اینترنت فراهم ساخته است و با توجهبه شیوههای تصدیق هویت پیشرفته1برای شناسایی فردتماسگیرنده با شبکه بانک،امکان بسیاری از عملیاتبانکی،همچون:برداشت از وجه حساب و واریز به حسابهای دیگر میسر میباشد.
اینترنت قادر است جهت کمک به مشتریان برای انجامامور بانکی خودشان در شعب بانکی و یا پای دستگاههایخودپرداز،مورد استفاده قرار گیرد.
در صورتی که شما تصمیم به کنار گذاشتن بانک خود وحرکت به سمت دنیای جدید بانک صد درصد اینترنتی گرفتهاید؛چه انتظاری از این تجربۀ جدید میتوانید داشته باشید؟ با توجه به قابلیت آن در ارائه خدمات در وب سایت،این نوع بانکها مزایای مهمی را دربردارند: دستیابی در هرمکان و هرزمان تا زمانی که شما یک کامپیوتر و امکان اتصال به اینترنترا دارید؛بدون در نظر گرفتن ساعات بانکی و تعطیلات،میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.
همانگونه که شعب بانکی درون شهری شما درسالن انتظار و محلهای عمومی،با پیامهایی برای:مشارکت همگانی،افتتاح حساب در بانک و خدمات بانکیویژه را تبلیغ میکنند،وب سایت شما نیز دقیقا باید به همینترتیب عمل کند."