خلاصه ماشینی:
"«فومومن»( b 1994)و«هو»(2005)مبحث اشاعه و کاربست یافتهها را از دو منظر کاربران و محققان در نظر میگیرند و افزایش کیفیت رابطه متقابل پژوهشگران و (1)- Edwards (2)- Hood (3)- Backer (4)- Fullan (5)- Fuhrman کاربران و در نتیجه کاربست یافتههای پژوهشی را برای پرکردن شکاف بین تحقیق آموزشی و عمل تربیتی لازم میداند.
جدول 5-ضرایب همسانی درونی و ضرایب روائی محتوا عاملهای استخراجی و کل (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتیجهگیری تفسیر و تبیین یافتههای به دست آمده حول محور کلی تحقیق یعنی شناسایی عوامل مؤثر برکاربست یافتههای پژوهشهای آموزشی به منظور ارائه روشها و راهکارهای مناسب جهت استفاده از نتایج تحقیقات انجام شده در قسمتهای ذیل ارائه میگردد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 4-ارتباط بین نیاز واقعی و کاربست یافتهها در عمل 3-حمایت مالی از کاربست یافتهها حمایت مالی از مدیران و تصمیمگیران در زمینه به کارگیری یافتههای تحقیقاتی، و اختصاص بودجه و امکانات مناسب به ادارات شهرستانها برای به کارگیری یافتههای پژوهشی و تغییرات ناشی از اجرای آنها،موارد مهمی در عامل مدیریت انجام تحقیقات آموزشی میباشند که به کاربست یافتههای پژوهشی کمک مینمایند.
(1)- Verkasalo,M & Lappalainen,P (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 5-تعامل بین عوامل اصلی تحقیقات آموزشی برای کاربست یافتهها، ارتباط و مذاکره متقابل بین تولید کنندگان و کاربران و سیاستگذاران به منظور کاربست یافتهها، 2-کیفیت پژوهش در سازمانهایی که ذهنیت علمی در آن حاکم است،یافتههای تحقیقاتی اهمیت زیادی دارند و مبنای برنامهریزی قرار میگیرند."