چکیده:
دکترین چپ لیبرال که اکنون فضای سیاسی ایالات متحده را در اختیار دارد، مجال پرداختن به ایده¬های خلاف آرای خود را در مؤسسات آموزش عالی از دانشگاهیان سلب کرده است. سیاست، بخش وسیعی از مسائل علمی و استادان دانشگاهی را تحت کنترل دارد. در این میان، مباحثی چون فمینیسم، همجنسگرایی، نظریه تکامل و گرم شدن کره زمین بیش از سایر مباحث تحت تأثیر ایدههای «روشنفکرمآبانه» چپ¬گرایان لیبرال قرار دارند. نویسنده در صدد است آموزش در حوزههای مذکور را بررسی و وابسته بودن آن به جریان سیاسی غالب را یادآور شود. وی معتقد است دانشگاهها در چنین جوی تحصیلکردگانی فاقد منطق و عقل سلیم تربیت میکنند.
خلاصه ماشینی:
"بزرگترین مؤسسات آموزش عالی ما هم فضای امن و مناسبی برای پیش کشیدن و پرداختن به ایده-ها و احتمالاتی که از نظر سیاسی درست نیستند در اختیار نمی¬گذارند، و پرداختن به هر آنچه در خلاف جهت باشد، بخششناپذیر است و ممکن است به بهای از دست دادن موقعیت فرد تمام شود.
به نظر شما چه بر سر دکتر ساباتینی در دانشگاه هاروارد یا دانشگاه¬ها و دانشکده¬های دیگرمان می¬آمد اگر چنان مقاله¬ای را در این دوره به چاپ میرساندند؟ برای دانشگاهیان لیبرال امروزی، حقیقت، دیگر موضوع بی¬ربطی است.
علاوه بر آنچه گفته شد، میتوانید نقل قولی از ویکی¬پدیا را درباره پروفسور ویلسون بخوانید: ویلسون در فصل آخر کتاب زیست¬شناسی اجتماعی و در تمام متن کتاب در باب طبیعت انسانیاش24 که جایزه پولیتزر را برده -است، به بحث درباره این موضوع می¬پردازد که تأثیر میراث ژنتیکی بر شکلگیری ذهن بشر (اگر نه بیشتر، دست کم) به اندازه تأثیر فرهنگ است.
تکامل داروینی نوین بر این باور است که زندگی زاییده تصادفی صرف است که در آن، نوعی آمیب تکسلولی به طور تصادفی، از ملغمه¬ای از عناصر بدوی به وجود آمده که خود آنها معلول بیشک پیش هم قرار گرفتن تصادفی تمام مواد مورد نیاز برای آغاز حیات در کنار هم بوده ¬است.
ملحدان و تکامل¬گرایان که در مواردی، یکی هستند، به شدت مخالف آنند که واقعیتهای مربوط به طراحی هوشمندانه طبیعت در کلاس¬های علوم مدارس ما تدریس شود و برای این کار به دادگاه¬ها متوسل می¬¬شوند؛ زیرا تبیین شواهد موجود در طراحی هوشمندانه نظام طبیعت، به صدا درآوردن مارش عزای تکامل داروینی مدرنی است که امروزه در کلاس¬های علوم ما تدریس می¬شود."