چکیده:
ارزش نام و نشان تجاری بهعنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت نام و نشان تجاری و بازبینی مداوم آن، مرحله ای مهم در مدیریت موثر نام و نشان تجاری است. تحقیق پیش رو، پژوهشی توصیفی پیمایشی و هدف آن تعیین اثر عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری از نگاه مشتریان در صنعت خرده فروشی است که در فروشگاه های زنجیرهای شهروند، اجرا گردیده است. جامعه آماری تحقیق، مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهروند و حجم نمونه، 384 نفر که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای و در دسترس انتخاب شده بودند، است. فرضیه ها نیز از طریق آزمون همبستگی پیرسون و تکنیک تحلیل مسیر که بر مبنای مدل رگرسیونی است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بررسی ها نشان داد شدت توزیع، تصویر فروشگاه و ترفیع فروش به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصر بر ارزش نام و نشان تجاری فروشگاه شهروند دارند. اثر تبلیغات نیز مثبت ولیکن ضعیف بوده و در نهایت افزایش
قیمت تاثیر منفی بر ارزش نام و نشان تجاری داشته است. اثرگذاری تبلیغات نیز فقط از مسیر آگاهی و تداعی نام و نشان تجاری بوده و رابطه معنیداری بین تبلیغات و کیفیت درک شده و همچنین تبلیغات و وفاداری مشاهده نشد
خلاصه ماشینی:
Lassar,Mitta & Sharma,1995,11.
Pappu,Quester & Cooksey,2005,143.
Jones,Hill & Hillier,2001,32.
Erdem,swait & Louviere,2002,2.
Stafford & Wells,1998,426.
Beerli,Martin & Quintana,2004,253.
Quester & Lim,2003,22.
Faircloth,Capella & Alford,2001,61.
Berman & Joel,2006,17.
Villarejo & Sanchez,2005,432.
Morganstein & Strongin,1992,141.
Morganstein & Strongin,1992,141.
,Monroe & Grewal,1991.
,Monroe & Grewal,1991.
Beatty & Kahle,1988.
Yoo,Donthu & Lee,2000.
Yoo,Donthu & Lee,2000.
Yoo,Donthu & Lee,2000.
Yoo,Donthu & Lee,2000.
Yoo,Donthu & Lee,2000.
,And Baloglu,S,"A Model Of Customer-Based Brand Equity And Its Application To Multiple Destinations",Tourism Management,V.
An Empirical Evaluation Of A Customer-Based Brand Equity Model And Its Managerial Implications",Journal Of Marketing Science, V.
Dawes,J,"Assessing The Impact Of Very Successful Price Promotion On Brand,Category And Competitor Sales,"Journal Of Product & Brand Management,V.
,And Louviere,J,"The Impact Of Brand Credibility On Consumer Price Sensitivity",International Journal Of Research In Marketing,V.
,And Waluszewski,A,"Developing A New Understanding Of Markets: Reinterpreting The 4Ps",The Journal Of Business & Industrial Marketing,V.
L,"Conceptualizing,Measuring,And Managing Customer-Based Brand Equity", Journal Of Marketing,V.
,And Sharma,A,"Measuring Customer-Based Brand Equity",Journal Of Consumer Marketing.
,And Wirth, F,"Developing And Validating Measures Of Facets Of Customer-Based Brand Equity", Journal Of Business Research,Vol. 57,N.
W, "Consumer-Based Brand Equity:Improving The Measurement-Empirical Evidence",The Journal of Product and Brand Management,V.
I,"Product Involvement Brand Loyalty:Is There A Link?"Journal Of Product & Brand Management,V.
,And Donthu,N,"Developing And Validating A Multidimensional Consumer- Based Brand Equity Scale",Journal Of Business Research,V.
"Effects of Price,Brand,and Store Information on Buyers Product Evaluations",Journal of Marketing Research,V.
An Empirical Evaluation of a Customwr-Based Brand Equity Model and Its Managerial Implications",Journal of Marketing Science.