خلاصه ماشینی:
رویدادهای علمی و اجرایی stnevE evitucexE dna cifitneicS (به تصویر صفحه مراجعه شود) تأثیر استقرار سیستم مدیریت کیفیت جامع )MQT(}O1O{ بر رضایت مشتریان با هدف دستیابی به توسعه پایدار ytilauQ latoT fo tnemhsilbatsE eht fo tceffE ehT noitcafsitaS remotsuC no)MQT(metsyS tnemeganaM tnempoleveD elbaniatsuS gniveihcA fo miA eht htiw محمود نیکزاد زیدی idieZ dazkiN duomhaM محمد جعفر طیبی ibeyyaT rafaJ dammahoM چکیده {IBمدیریت کیفیت جامع،فلسفه مدیریتی است که هدف آن بهکارگیری تمام منابع سازمان از جمله کارکنان به عنوان مؤثرترین عامل به منظور دستیابی به اهداف شرکت میباشد.
در این پژوهش،به بررسی اثرات بهکارگیری نظام مدیریت کیفیت جامع بر رضایت مشتریان در بخش خدمات با هدف نیل به توسعه پایدار پرداخته میشود.
مدیریت کیفیت جامع، مجموعهای از فرایندها و سیستمهای مدیریتی است که هدفش کسب رضایت مشتری از طریق توانمندسازی کارکنان، دستیابی به درآمد12بالاتر و هزینه پایینتر میباشد که این خود نشان از توسعه پایدار دارد.
اهداف اصلی MQT *تمرکز پایدار بر مشتریان و دستیابی به رضایت مشتری از طریق تولید کالا یا ارائه خدمات باکیفیت &%01322HSEG013G% *مشارکت کارکنان در فلسفه کیفیت *بهبود مستمر کیفیت *آموزش کافی و مناسب کارکنان *جلب رضایت تأمینکنندگان و عرضهکنندگان *ایجاد حس تعلق سازمانی در کارکنان و محیط کاری لذتبخش *مدیریتی متعهد و شریک در کار برای فراهم آوردن حمایتهای بلندمدت و از بالا به پایین در سازمان *استقرار سیستم سنجش عملکرد فعالیت.
بنابراین،سازمانها،نهادها و شرکتها باید به عنوان منابع اصلی تأمین نیازهای مردم کشور،ارتقای مستمر کیفیت محصولات و خدمات و تلاش برای تأمین رضایت مشتریان و برآوردن نیازهای آنان را با در نظر گرفتن مفهوم توسعه پایدار در سرلوحه اهداف کیفیتی خود قرار دهند.