خلاصه ماشینی:
"آنچه در این زمینه بیش از هرچیز در مباحث مختلف مورد توجه قرارمیگرفت،پیچیدگی و غیر قابل پیشبینیبودن میزان تأثیرات فناوری اطلاعات وارتباطات در صنعت نشر،عادت کتابخوانیو بازار کتاب بود.
ولی نشر الکترونیکیبرای شما این امکان را فراهم میکند تا هرجا که باشید از طریق کامپیوتر شخصی خودکتاب را دریافت کنید و بخوانید در هماناندازهای که کتاب واقعی وجود دارد.
به علاوه برخی ازانتشارات دانشگاهها و مؤسسات آموزشعالی نیز در زمینههای خاصی از علوم مانندفنی و مهندسی و اطلاعات و ارتباطات بهگسترش نشر الکترونیکی کمک کردهاند وبعضی از کتابهای علمی در این زمینه را بهصورت الکترونیکی برای دانشجویان واعضاء هیأت علمی دانشگاهها منتشرکردهاند.
نشر الکترونیکی مهمترینچالشی را که فراسوی ناشران قرار دادهاست،ضرورت توجه بیشازپیش بهتولید،توزیع و فروش خدمات به جایتولید یک محصول با بهرهگیری از امکاناتچند رسانهای و فرصتها و ابزارهایموجود در دنیای شبکهای است.
نویسنده به عنوان ناشر فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات باتوجه به قابلیتهایی که برای تولید کتابالکترونیکی و نشر الکترونیکی به وجودمیآورند به تدریج مجموعه ساختارها ومناسبات موجود میان نویسنده،ناشر،توزیعکننده،فروشنده و...
بهعلاوه،فناوری اطلاعات دسترسی به زباناصلی را برای علاقهمندان بیشتر کرده استو این امکان نیز به نوبۀ خود بازار ترجمه راتحت تأثیر قرار میدهد.
براساس گزارش لینگلینک در سال1999 فناوریهای نوین اطلاعات وارتباطات و اینترنت به رشد بازار ترجمه درجهان به ویژه در ارتباط با محصولاتی باموضوعات جهانی و یا به شکلچند رسانهای کمک کرده است.
ترجمۀ آثار در اینشرایط ویژگیها و پیامدهای خاص خود رادارد و تا حدودی حقوق ناشران را بهخطر میافتد بیشتر به این علت است کهمسائل مالی و حسابداری بازار کتاب و نشرالکترونیکی هنوز به اندازۀ کافی روشن وشفاف نیست و مواردی از ابهام در آن یافتمیشود."