خلاصه ماشینی:
"نکتهدر این است که خروج از تعادل همیشهمطلوب نیست،و گاه مانند وضعیت امروزۀغرب که در بحران وارد شده و در آن زیستمیکند و همۀ عالم را نیز به خود فراخواندهاست.
دکتر ریختهگران در ادامه به بررسی نظرکوماراسوآمی درباره مناسبت بین اثر هنریو واقعیت میپردازد:که هنر تنها تقلیدی ازکار خدایان است،هر هنری که متحققمیشود نوعی عمل بر مبنا و الگوی فضلالهی است.
» دکتر اعوانی شاخصهای مفهوم سنترا واجد چهار شرط میداند:1-وجود منبعالهام یا وحی الهی برای سنت؛2-یکبرکت الهی است نسبت به تمام عالم و ابناءبشر؛3-سنت یک روش برای تحقق است(یعنی انسان را به مواقفی هدایت میکند کهحقایق نازل شده از وحی را در خود فعلیتببخشد)و 4-تجسم سنت در آراء و عقایدو بلکه در تمام ابعاد وجودی انسان(هنر،علوم،تمدن و...
در واقع اندکشمار بودن پیروان دین زردشتی در قیاس باسایر ادیان بزرگ و نیز وجود این پیشفرضدر نزد سنتگرایان معاصر که سنت زردتشتیرا فاقد طریقت زنده و لذا فاقد مدارکعرفانی قابل توجه دانستهاند.
دکتر مصطفی محقق داماد،«اجتهاد،سنت و تجرد»،ایشان در بخش اول گفتارخود به مسئلهای اساسی در ادیان معروفپرداخت:اینکه همۀ ادیان که دارای شریعتیا مجموعه قوانین میباشند،با مشکلیمواجهاند:از یکسو مسئله زماندار بودنقانون و از سویی این ادعای شریعت کهبرخی قوانین خود را لایتغیر میداند،و اینوضعیتی متعارض است.
به نظر شوون بین فلسفه وما بعد الطبیعه مغایرت وجود دارد و همینامر مدخلی مهم برای وارد کردن نقدهای اوبر فلسفههای جدید است.
دکتر زهرا رهنورد،«گفتمانهای زنان درنحلههای سنتگرا و مدرنیته»،ایشان درابتدا با اشاره به تفاوت منظر بحث خود باسنتگرایان به طرح مسئله گفتمان زنان دردو حوزه سنت و تجدد پرداخت."