خلاصة:
این پژوهش با هدف ارائه یک مدل ترکیبی مبتی بر اقتصادسنجی! و خوشهبندی * برای
تحلیل دادههای رضایت مشتری 3 صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش» مالکان
خودروی سواری لوگان و نمونه آماری شامل177 نفر از مشتریان نمایندگیهای
پارسخودرو میباشد. محقق به همراه تیم تحقیقاتی شرکت ISQI نیازهای کنونی
مشتریان کلیه خودروها از خدمات پساز فروش را شناسایی کرده و با طراحی
پرسشنامه سنجش رضایت مشتری» میزان هریک از متغیرها را بر روی رضایت
کلی مشتریان با توجه به گروه پرد رآمد6 درآمد متوسط آ و کم درآمد سنجیده است.
عوامل بر رضایت کلی مشتریان مبتنی بر تمام گروههای درآمدی شامل
شش متغیر به شرح: بهموقع قطعات؛ توضیحات ارائه شده هنگام ترخیص
خودرو؛ سهولت دسترسی به نمایندگی؛ کیفیت سرویسهای ادواری؛ کیفیت تعمیرات؛
هزینه پرداختی و در گروه پردرآمد شامل سه متغیر به شرح: هزینه پرداختی؛ ثبت
موارد مطرح شده توسط مسئول پذیرش در زمان پذیرش؛ توضیحات ارائثه شده هنگام
ترخیص خودرو و در گروه درآمد متوسط شامل چهار متغیر به شرح: به موقع تامین
شدن قطعات در مراجعه؛ کیفیت تعمیرات؛ توضیحات ارائه شده هنگام ترخیص خودرو؛
هزینه پرداختی و در گروه کم درآمد شامل چهار متغیر به شرح: توضیحات ارائه شده
هنگام ترخیص خودرو؛ به موقع شدن قطعات در مراجعه؛ کیفیت تعمیرات؛
سهولت دسترسی به نمایندگیهای شرکت میباشد. ضمنا در اجرای این پژوهش از
نرمفزارهایeviews و spss استفاده شده است.