خلاصة:
موضوع این پژوهش، بررسی رابطه بین ابعاد سرمایه فکری با عملکرد سازمانی با تاکید بر نقش میانجیگری مشتری مداری کارکنان بانک های دولتی و خصوصی استان گلستان است. سوال اصلی این پژوهش، این است آیا بین ابعاد سرمایه فکری با عملکرد سازمانی با تاکید بر نقش میانجیگری مشتری مداری کارکنان بانک های دولتی و خصوصی استان گلستان رابطه معناداری وجود دارد؟ هدف اصلی این پژوهش تبیین رابطه بین ابعاد سرمایه فکری با عملکرد سازمانی با تاکید بر نقش میانجیگری مشتری مداری کارکنان بانک های دولتی و خصوصی استان گلستان می باشد. با توجه به ماهیت موضوع، این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع پیمایشی و همبستگی بوده و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. برای شناخت میزان اعتبار ابزار سنجش از تکنیک اعتبار صوری و برای تعیین پایایی ابزار از تکنیک ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک های دولتی و خصوصی استان گلستان به تعداد 1200 نفر بوده اند. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده و بر مبنای محاسبات انجام گرفته، حجم نمونه نهایی این تحقیق 291 نفر برآورد گردیده است. برای انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری طبقه ای ساده استفاده شده است. در تحقیق حاضر از معادلات ساختاری لیزرل جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها استفاده شد.
نتایج و یافته های تحقیق نشان می دهد بین ابعاد سرمایه فکری با عملکرد سازمانی با تاکید بر نقش میانجیگری مشتری مداری کارکنان بانک های دولتی و خصوصی استان گلستان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
بررسي رابطه بين ابعاد سرمايه فکري با عملکرد سازماني با تاکيد بر نقش ميانجيگري مشتري مداري کارکنان بانک هاي دولتي و خصوصي استان گلستان رضا اللهياري دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت دولتي دانشگاه آزاد اسلامي علي آباد.
com چکيده موضوع اين پژوهش ، بررسي رابطه بين ابعاد سرمايه فکري با عملکرد سازماني با تاکيد بر نقش ميانجيگري مشتري مداري کارکنان بانک هاي دولتي و خصوصي استان گلستان است .
نتايج و يافته هاي تحقيق نشان مي دهد بين ابعاد سرمايه فکري با عملکرد سازماني با تاکيد بر نقش ميانجيگري مشتري مداري کارکنان بانک هاي دولتي و خصوصي استان گلستان رابطه مثبت و معني داري وجود دارد.
جدول شماره ٣: نتايج رابطه مستقيم و ضرايب معناداري فرضيات مدل (به تصویر صفحه رجوع شود)آزمون فرضيه اول : بين سرمايه انساني با مشتري مداري کارکنان بانک هاي دولتي و خصوصي استان گلستان رابطه وجود دارد.
براساس خلاصه نتايج آزمون فرضيه ها در جدول شماره ٣ ضريب مسير رابطه استاندارد شده بين سرمايه انساني با مشتري مداري کارکنان ٠/٦٦ مي باشد که با، (٥/٤٩ = T-value ) در سطح ٠/٠٥ معنادارگرديده است (١.
براساس خلاصه نتايج آزمون فرضيه ها در جدول شماره ٣ ضريب مسير رابطه استاندارد شده بين مشتري مداري با عملکرد سازماني کارکنان ٠/٧٤ مي باشد که با، (٦٦٢=T-value ) در سطح ٠/٠٥ معنادارگرديده است (١.
آزمون فرضيه پنجم : بين سرمايه فکري با عملکرد سازماني با تاکيد بر نقش ميانجيگري مشتري مداري کارکنان بانک هاي دولتي و خصوصي استان گلستان رابطه وجود دارد.