خلاصة:
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر هویت و رویارویی با برند بر جذابیت و شناسایی برند توسط مشتریان
محصولات لاوازم خانگی استان آذربایجان شرقی می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ
روش انجام تحقیق، توصیفی تحلیلی از نوع همبستگی، میباشد. زیرا علاوه بر توصیف وضع موجود به
آزمون فرضیه ها بر حسب روابط مبتنی بر پیش بینی می پردازد و به دنبال تعیین میزان تاثیر هر یک متغیرها
با استفاده از آزمون مدل یابی معادلات ساختاری میباشد. به علاوه ازاین جهت که نتایج مورد انتظار آن را
میتوان در جهت بهبود محصولات لوازم خانگی استان به کار برد از نوع کاربردی میباشد. جامعه آماری
این تحقیق شامل همه مشتریان محصولات لوازم خانگی استان آذربایجان شرقی میباشد. برای تعیین حجم
نمونه ازفرمول تعیین حجم نمونه از جامعه نامحدود استفاده شده است فلذا تعداد حجم نمونه ٣٨٤ نفر
میباشد. در این تحقیق از روش نمونهگیری خوشه ای استفاده شده است. برای گرد آوری اطلاعات این
تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته پس از بومی سازی و اطمینان از روایی و پایایی آن استفاده شده است.
برای تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از نرم افزار
LI SREL و SPSS استفاده شده است. نتایج آمده از آزمون فرضیات بیانگر این است که هویت و رویارویی با برند بر جذابیت و شناسایی برند توسط
مشتریان محصولات لوازم خانگی استان آذربایجان شرقی تاثیر دارد.
ملخص الجهاز:
"دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجبشیر، گروه مدیریت ، عجبشیر، ایران چکیده هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر هویت و رویارویی با برند بر جذابیت و شناسایی برند توسط مشتریان محصولات لاوازم خانگی استان آذربایجان شرقی می باشد.
نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات بیانگر این است که هویت و رویارویی با برند بر جذابیت و شناسایی برند توسط مشتریان محصولات لوازم خانگی استان آذربایجان شرقی تاثیر دارد.
از سوی دیگر نیز این نکته قابل درک است که اعتبار برند بر سود آوری شرکت ها به صورت غیر مستقیم تاثیر میگذارد و مشتریان را نسبت به محصولات و خدمات سازمان راضی نگه دارد.
1. Tradition با توجه به مطالب مطرح شده ، مساله اصلی این تحقیق به این صورت بیان میشود: آیا هویت و رویارویی با برند بر جذابیت و شناسایی برند توسط مشتریان محصولات لوازم خانگی استان آذربایجان شرقی تاثیر دارد؟ ادبیات و پیشینه تحقیق ــ تحقیقی تحت عنوان "بررسی اثر اعتماد و احساس به نام و نشان بر عملکرد برند هاکوپیان در شهرستان بندر عباس " توسط قاسمی فر انجام گرفت .
ــ قربانی قویدل سهیل و شبگو منصف سید محمود پژوهشی را با عنوان " تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان از دیدگاه خریداران لوازم خانگی"در سال ١٣٩٢ انجام دادند.
نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان داد که هویت برند بر جذابیت برند محصولات لوازم خانگی استان آذربایجان شرقی از دیدگاه مشتریان تاثیر دارد و میزان این تاثیر نیز ٥٤ درصد می باشد.
" The impact of brand authenticity on brand trust and SME growth: A CEO perspective", Journal of World Business, Vol. 48 , pp."