خلاصة:
هدف این پژوهش ارائه مدل جامعی از عوامل تعیین کننده رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت است. پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد غیر مجازی ورودی 1393 دانشگاه یزد بودند که از میان آنها 212 نفر براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده های پرسشنامه که شامل ابعاد کیفیت وب سایت برگرفته از سبی (2013)، شنیدرمن (1998)، دیویس، باگوزی و وارشا (1989)، دیزامز، یلیسیو، اردم و یالکین (2015)، ون در مرو و بکر (2003)، الینگ، لنتز، د جونگ و ون دن برق (2012)، لیو، هی، گاو و اکسی (2008)، لی و کوزار (2006)، سلطان یودین (2011)، کولیر و بینستوک (2006)، چافی و اسمیت (2013) و سیتکلفی (2002) و قصد خرید اینترنتی برگرفته از هوانگ و چا (2013) و لیو و جیانگ (2014) بود و همچنین برخی از پرسش های پرسشنامه محقق ساز بودند. تحلیل داده ها به روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم افزار Smart Pls 2.0 و همچنین نرم افزار Amos 23 انجام شد. یافته ها نشان می دهند که کیفیت فنی، ظاهری و محتوای سایت بر قصد خرید اینترنتی تاثیری مثبت دارند (05/0>p).
ملخص الجهاز:
ابزار جمعآوری دادههای پرسشنامه که شامل ابعاد کیفیت وبسایت برگرفته از سبی (2013)، شنیدرمن (1998)، دیویس، باگوزی و وارشا (1989)، دیزامز، یلیسیو، اردم و یالکین (2015)، ون در مرو و بکر (2003)، الینگ، لنتز، د جونگ و ون دن برق (2012)، لیو، هی، گاو و اکسی (2008)، لی و کوزار (2006)، سلطان یودین (2011)، کولیر و بینستوک (2006)، چافی و اسمیت (2013) و سیتکلفی (2002) و قصد خرید اینترنتی برگرفته از هوانگ و چا (2013) و لیو و جیانگ (2014) بود و همچنین برخی از پرسشهای پرسشنامه محققساز بودند.
کیفیت فنی، کیفیت محتوا، کیفیت ظاهری، قصد خرید اینترنتی، دانشجویان (غیر مجازی) کارشناسی ارشد ورودی 1393 دانشگاه یزد، قابلیت تعمیم نتایج به جوامع دانشجویی Designing a Model to Online Shopping Behavior Based on the Quality of Sites Mahmoud Naderi Bani, Ph. D.
Student Management, University of Industries " Mines, Iran Abstract The purpose of this research was to provide a comprehensive model of the determinants of online shopping behavior based on site quality.
در این پژوهش ابعاد کیفیت محتوا شامل ویژگیهای اطلاعات، قیمت، خدمات ویژه، پشتیبانی از محصولات، سابقة سایت و نمایندگیهای معتبر است.
ادراک مصرفکنندگان از کیفیت وبسایت بهعنوان یک عامل بسیار مهم در قصد خرید اینترنتی است.
ولز، والاکیچ و هس (2011) معتقدند که کیفیت وبسایت و همچنین دریافتهای مصرفکنندگان بر قصد خرید اینترنتی مؤثر است.
The effect of site quality on repurchase intention in Internet shopping through mediating variables: The case of university students in South Korea.