خلاصة:
تأثیرگذاری سازمانها بر قصد خرید مجدد مصرفکنندگان در بازارهای امروزی که رقابت بسیار زیاد است، یکی از موضوعات اصلی و چالشی برای سازمانها محسوب میشود که بنگاهها به منظور بقا باید نیازهای مشتریان را شناخته و شخصی سازی کنند و در سرمایه گذاری در بخش ارتباط با مشتری فعال عمل نمایند. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند و شخصیسازی بر قصد خرید مجدد مصرفکنندگان بهواسطه قدرشناسی میباشد. گردآوری دادهها از طریق توزیع 390 پرسشنامه در میان مشتریان رستورانهای لوکس شهر مشهد صورت گرفت. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار AMOS انجام شد. نتایج پژوهش نشان میدهد، بازاریابی رابطهمند و شخصیسازی بر قصد خرید مجدد مشتریان تأثیرگذار است؛ علاوه بر این، بازاریابی رابطه مند و شخصی سازی بر قدرشناشی تاثیر مثبت و معنی داری دارد همچنین نقش میانجیگری قدرشناسی در رابطه بین بازاریابی رابطهمند و شخصیسازی با قصد خرید مجدد مشتریان مورد تأیید قرار گرفت.
Influencing organizations on the intention to repurchase customers in today's highly competitive markets is one of the key issues and challenges for organizations as a full-fledged asset for the organization and Organizations should be able to influence the strategic dimensions of consumer behavior for this important factor. The purpose of this study was to investigate the impact of relational marketing and personalization on consumer repurchase intention with mediatoring role of gratitude. Data collection was done through distribution of 390 questionnaires to customers of luxury restaurants in Mashhad and the required data were collected. The relationships between variables were studied through structural equation modeling using AMOS software. The results show that relationship marketing and personalization influence customer repurchase intention; In addition, relational marketing and personalization have a positive and significant effect on gratitude. also the role of gratitude mediator in the relationship between relationship marketing and personalization with customer repurchase intention was confirmed.
ملخص الجهاز:
کارکردهاي راهبرد بازاريابي چند سويه 1*** روح اله باقري *، قاسم اسلامي **، فرشاد قادري چکيده : تأثيرگذاري سازمان ها بر قصد خريد مجدد مصرف کنندگان در بازارهاي امروزي که رقابت بسيار زياد است ، يکي از موضوعات اصلي و چالشي براي سازمان ها محسوب مي شود که بنگاه ها به منظور بقا بايد نيازهاي مشتريان را شناخته و شخصيسازي کنند و در سرمايه گذاري در بخش ارتباط با مشتري فعال عمل نمايند.
تعدد رستوران ها اين موضوع را يادآور مي شود که توجه به ظاهر اين رستوران ها آن ها را شبيه به هم کرده است و در اين بين عوامل ديگري است که بر قصد خريد مجدد مصرف کنندگان تأثير خواهد گذاشت که اين عوامل عبارتند از توجه به مشتري به طور خاص ، ايجاد روابط مناسب و قدرشناسي [٣٧] نبود آموزش هاي لازم باعث شده است که اکثر مديران اين رستوران ها از توجه به عوامل مهمي مثل بازاريابي رابطه مند و شخصي سازي دور بمانند و اين موضوع در صنعت غذا به عاملي مغفول مانده تبديل شود که به صورت مسئله اي عميق در رستوران هاي شهر مشهد به چشم مي خورد.
با توجه به مطالب ارائه شده فرضيه دوم چنين بيان مي شود: فرضيه ٢: بازاريابي رابطه مند بر قصد خريد مجدد مشتريان تأثير مثبت و معناداري دارد.
به مطالب ارائه شده فرضيه ششم چنين بيان مي شود: فرضيه ٦: قدرشناسي در رابطه بين بازاريابي رابطه مند و قصد خريد مجدد مشتريان نقش ميانجي گري مثبت و معناداري دارد.
Survey on the role of relationship insurance marketing strategies on perceptions of customers about services quality and their gratitude.
Brand equity and current use a new horizon for repurchase intention of smartphone, International Journal of Business and Society, 13(1), 33-48.