خلاصة:
مقدمه: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابیهای تکوینی بر میزان عشق به یادگیری دانشآموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر الشتر بود.
روشها: این پژوهش به صـورت نیمهتجربی بود که در آن از طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه پژوهش 40 آزمودنی بود که به روش تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به صورت تصادفی در گروههای آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه عشق به یادگیری مکفارلن (2007) استفاده شد. دادهها با روش تحلیل کواریانس تک متغیری تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که بین دانشآموزان پسر دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عشق به یادگیری زبان انگلیسی (001/0P<، 58/24F=) تفـاوت معنیداری وجـود دارد.
نتیجهگیری: بنابراین میتوان گفت که ارائه بازخوردهای کتبی و کلامی مبتنی بر مدل باتلر و وین میتواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابیهای تکوینی از این مدل برای ارائه بازخورد استفاده کنند، میتوانند سطح عشق به یادگیری دانشآموزان را به طرز معنیداری افزایش دهند.
Introduction: The aim of this study was to investigate the effect of corrective feedback (written and verbal) of teachers in a formative evaluation of the learning love of first grade male students in the nith grade in Alashtar city, Iran.
Methods: This study was a quasi-experimental study in which the pretest-posttest control group was used. The sample consisted of 40 subjects selected by multistage cluster sampling method and were randomly assigned to experimental groups and control group. The data were collected from McFarllen Learning Love Questionnaire (2007). Data were analyzed using univariate analysis of covariance.
Results: The results of one-variable covariance analysis showed that there was a significant difference between male and female students of experimental and control groups in terms of love for learning English (P
Conclusion: It can be concluded that written and verbal feedback of Butler and Wine-based model can be effective. If the teachers after the model of Butler and Wine’s formative assessment provide feedback to students, the level of Learning Love could be significantly increased.to students, they can study the level of Learning Love to significantly increase.