خلاصة:
این مطالعه بهمنظور تدوین مدل پیاده سازی بازاریابی الکترونیکی در حوزهی کسب و کار ورزشی انجام شد. برای تدوین مدل، یک پرسشنامهی محقق ساخت تهیه شد .روایی پرسشنامه توسط آزمون تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی بررسی شد و مقدار کومو در آزمون بارتلت برابر با 912/0 بود و پایایی آن از آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. پرسشنامه تحقیق در اختیار 252 نفر از اساتید تربیت بدنی در سراسر کشور قرار گرفت و برگشت داده شد . دادهها توسط نرم افزار SPSS و AMOS تجزیهو تحلیل شدند. نتایج تحلیل عاملها نشان داد که مدل از برازش مناسبی برخودار است و همچنین نشان داد که سؤالات به 6 مؤلفه تعلق دارند. نتایج برای پایایی 6 مؤلفه بزرگتر از 70/0 بود که نشان میدهد، مدل از پایایی مناسبی برخودار میباشد. نتایج برای مدل معادلات ساختاری نشان داد که ضرایب مسیر برای شبکههای اجتماعی، طراحی محصول، خدمات الکترونیک، ارتباطات بازاریابی، زنجیره ارزش و تسهیم دانش بهترتیب 79/0، 76/0، 57/0، 72/0، 71/0 و 73/0 بود. بر اساس نتایج بهدست شبکههای اجتماعی بیشترین سهم را در مدل بازاریابی کسب و کار حوزه ورزشی و خدمات الکترونیک کمترین سهم را در این مدل بازاریابی دارد. در مجموع این نتایج نشان میدهد که در مدل بازاریابی کسب و کار حوزه ورزشی، باید توجه ویژهای به شبکههای اجتماعی شود
Abstract The present study was conducted to prepare a model for electronic marketing in sport business. To prepare the model, Exploratory and confirm validities and reliability were investigated for questionarie and And the amount of Komo in the Bartlett test was 0.912 and The questionarie was distributed among 252 professors in different universities. The data were analyzed by SPSS and AMOS softwares. The results confirmed fitness for factors and showed that the model is appropriate and also showed that questions belong to variables. The results for reliability showed that α-kronbach is higher than 0.70 that shows reliability. The results showed that cofficients were 0.79, 0.76, 0.57, 0.72, 0.71 and 0.73 for social networks, product design, electronic services, marketing communications, value chain and knowledge share. On the basis our findings, social networks had most share in sport business and electronic services had lowest share in the model. In sum, the results show that social networks had highest the role in electronic marketing in sport business.