خلاصة:
با رشد چشمگیر ارتباطات در رسانه های اجتماعی، مردم نه تنها بسیاری اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق
این شبکه ها به دست میآورند بلکه با دوستان خود نیز از این طریق اتفاقات روزانه خود را به اشتراک
میگذارند. از آنجا که این ارتباطات بیشتر با استفاده از گوشی همراه صورت می گیرد انتخاب گوشی
همراه از اهمیت زیادی برخوردار شده است تا جایی که برای خرید یک گوشی صف های چندین ساعته
شکل میگیرد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه الکترونیکی بوده است که با در نظر
گرفتن خطای احتمالی حدود، «١٦٢٤»، پرسشنامه توزیع شد که نهایتا، «٣٩٩»، برگشت داده شده است .
روایی همگرا و واگرا و همچنین پایایی آن مورد بررسی قرار گرفته است . برای تجزیه و تحلیل داده ها از
معادلات ساختاری، تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزارهای، «٢٢ SPSS و Smart PLS3»، استفاده
شده است . نتایج پژوهش نشان میدهد که بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر کیفیت ارتباط با برند از
طریق نقش میانجیگری سطح درگیری عاطفی مشتری تاثیر معناداری ندارد. همچنین متغیر سطح درگیری
عاطفی مشتری طبق آزمون سوبل متغیر میانجی جزئی است .
ملخص الجهاز:
تاثير بازاريابي در رسانه هاي اجتماعي و بازاريابي محتواي ديجيتال بر کيفيت ارتباط با برند با توجه به نقش ميانجيگري سطح درگيري عاطفي 1 حامد ثبوتي .
از آنجا که اين ارتباطات بيشتر با استفاده از گوشي همراه صورت مي گيرد انتخاب گوشي همراه از اهميت زيادي برخوردار شده است تا جايي که براي خريد يک گوشي صف هاي چندين ساعته شکل ميگيرد.
نتايج پژوهش نشان ميدهد که بازاريابي در رسانه هاي اجتماعي بر کيفيت ارتباط با برند از طريق نقش ميانجيگري سطح درگيري عاطفي مشتري تاثير معناداري ندارد.
باوجود ادبيات سرشار از کيفيت ارتباط با برند (BRQ) به عنوان يک ساختار بازاريابي اساسي تا به امروز تحقيقات زيادي در مورد ارتباطات بين برند و مشتري درزمينه رسانه هاي اجتماعي انجام نشده است .
سرگرمي در اين موضوع به معناي تلاش جهت ايجاد مطالب جالب و خوشايند از طريق رسانه هاي اجتماعي براي مصرف کنندگان خود است .
٢-٤- توصيف متغيرهاي تحقيق : با توجه به مدل مفهومي تحقيق متغيرهاي اين پژوهش عبارتند از بازاريابي محتواي ديجيتال ، بازاريابي در رسانه هاي ديجيتال ، سطح درگيري عاطفي مصرف کننده و کيفيت ارتباط با برند.
«جدول ٤-١٤ جدول آلفاي کرونباخ » متغير سوالات آلفاي کرونباخ سطح درگيري عاطفي مصرف کننده ١-٣ ٠/٧٧٨ بازاريابي در رسانه هاي اجتماعي ٤-١٨ ٠/٩٠١ بازاريابي محتواي ديجيتال ١٩-٣٠ ٠/٨٩٦ کيفيت ارتباط با برند ٣١-٤٨ ٠/٨٦٣ ٥-٦-٤- آزمون کفايت حجم نمونه براي تحليل عاملي و نيز کرويت روابط : در تحليل عاملي نيازمند آنيم تا مطمئن شويم که آيا داده هاي در دسترس ما قابل استفاده براي تحليل هستند يا خير.
پيوست : اين پرسشنامه براي بررسي ارتباط بين برند و مصرف کننده در صنعت گوشي همراه طراحي شده است .