خلاصة:
هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان در بانک دی شهر تهران، میباشد. روش پژوهش مورد استفاده توصیفی و پیمایشی بود. برای انتخاب نمونه آماری از فرمول کوکران (جامعه نامحدود) استفاده میشود که حجم نمونه به دست آمده 384 میباشد و از روش تصادفی ساده استفاده شد. بدین ترتیب برای نمونهگیری از افراد در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد بود که اعتبارسنجی ابزار گردآوری دادهها، به وسیله روایی محتوایی و برای برآورد پایایی آنها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین برای آزمون فرضیههای تحقیق از نرمافزارهای spss و lisrel استفاده شد. یافته پژوهش نشان داد که مسئولیت اجتماعی بانک بر وفاداری مشتریان، رضایتمندی مشتریان، تصویر بانک، کیفیت خدمات در بانک دی شهر تهران تاثیر دارد. از سوی دیگر، کیفت خدمات بر وفاداری مشتریان بانک دی شهر تهران تاثیر ندارد. رضایتمندی مشتریان بر وفاداری آنان در بانک دی شهر تهران تاثیر ندارد و تصویر شرکت بر رضایتمندی مشتریان بانک دی شهر تهران تاثیر دارد.
The aime of this research is to investigate the effect of corporate social responsibility on customer loyalty in Bank Day of Tehran. The research method used was descriptive and survey. Cochran's formula (unlimited community) is used to select the statistical sample. The sample size is 384 and a simple random method was used. SPSS and lisrel software were also used to test the research hypotheses. The research findings showed that the bank's social responsibility has an effect on customer loyalty, customer satisfaction, bank image, quality of services in Bank Day in Tehran. On the other hand, the quality of service does not affect the loyalty of Bank Day in Tehran customers. Customer satisfaction has no effect on their loyalty in Bank Day in Tehran and the image of the company has an effect on customer satisfaction of Bank Day in Tehran.
ملخص الجهاز:
يافته پژوهش نشان داد که مسئوليت اجتماعي بانک بر وفاداري مشتريان ، رضايت مندي مشتريان ، تصوير بانک ، کيفيت خدمات در بانک دي شهر تهران تأثير دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) يافته هاي پژوهش نتيجه حاصل از آزمون معادلات ساختاري نشان داد که مسئوليت اجتماعي بانک بر وفاداري مشتريان در بانک دي شهر تهران تأثير دارد، ضريب معناداري اين رابطه برابر با ٣/٢١ است ، از آنجا که براي معنيدار بودن يک رابطه ، ضريب معناداري بايد بالاتر از ١/٩٦ باشد، پس مي توان نتيجه گرفت که رابطه معنيداري بين مسئوليت اجتماعي بانک بر وفاداري مشتريان در بانک دي شهر تهران وجود دارد، از سوي ديگر، بار عاملي محاسبه شده برابر با ٠/٣٣ مثبت است ، بدين معني که با افزايش يک واحد افزايش مسئوليت اجتماعي بانک ، وفاداري مشتريان ٠/٣٣ واحد افزايش خواهد يافت .
بحث و نتيجه گيري نتايج تجزيه و تحليل يافته هاي پژوهش نشان داد که مسئوليت اجتماعي بانک بر وفاداري مشتريان در بانک دي شهر تهران تأثير دارد.
با توجه به اينکه نتايج تحقيق نشان ميدهد مسئوليت اجتماعي بر وفاداري مشتريان ، رضايت مندي مشتريان ، تصوير بانک و کيفيت خدمات دي بانک در شهر تهران تأثير مثبت دارد.
(2017) Corporate social responsibility and customer loyalty in intercity bus services.
The research findings showed that the bank's social responsibility has an effect on customer loyalty, customer satisfaction, bank image, quality of services in Bank Day in Tehran.