خلاصة:
با توجه به گسترش بازارهای جهانی گردشگری و تنوع مقاصد گردشگری، برای افزایش سهم بیشتر ایران از گردشگران، باید با درنظرگرفتن خواسته و سلیقۀ مشتریان فعالیت های بیشتری در بخش بازاریابی و برنامه ریزی گردشگری صورت پذیرد. هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است که با برنامه ریزی مطلوب به رشد اقتصادی کشور چین بسیار نزدیک شده است. اما ایران با داشتن تمامی ظرفیت های موجود برای جذب گردشگر، به علت نشناختن علایق و خواسته های گردشگران هندی، موفق به جذب شمار قابل قبولی از آنان نبوده است. هدف از این پژوهش شناسایی گرایش ها و ویژگی های بازار گردشگران ورودی به ایران از کشور هندوستان و میزان انطباق آن با محصولات گردشگری ایران است. پژوهش از نظر روششناسی توصیفی تحلیلی بوده و با روش کیفی انجام شده است. بنابر یافته های پژوهش، مهمترین ظرفیت هایی که باعث جذب گردشگران هندی به ایران میشود ارتباطات قومی، شباهت های فرهنگی، مذهبی و مبادلات تجاری است. همچنین فرهنگ، نوستالژی، تجارت و مذهب از انگیزه های اصلی گردشگران هندی برای سفر به ایران است. اما، به علت تفاوت در سلایق غذایی و شیوۀ ترجیحی حملونقل گردشگران هندی، محصولات گردشگری ایران با علایق اصلی گردشگران هندی همخوانی چندانی ندارد.
Corona disease has seriously damaged the tourism industry. The critical point of post-corona tourism Today, considering the expansion of international tourism markets and the diversity of tourism destinations, more activities should be done to increase the share of tourists; also, it should be done according to the wants and tastes of customers in the marketing and planning of tourism. With good planning, India is the fourth largest economy in the world and is very close to China's economic growth. Although all the capacities are available to attract tourists, Iran has not been able to attract an acceptable amount of Indian tourists due to the lack of understanding of the interests and tastes of Indian tourists. This research aims to identify the intentions and wants of Indian tourists and the extent of its compatibility with Iran's tourism products. In terms of methodology, it is descriptive and analytical; And it has been done by the qualitative method using a case study. Findings show that the most important capacities that attract Indian tourists to Iran are ethnic relations، cultural similarities, religious similarities (Islam-Zoroastrianism), and commercial relations. Also, culture, nostalgia, Business, and religion are the main motives of Indian tourists to travel to Iran. However, due to the difference in food tastes and the difference in the preferred mode of transportation of Indian tourists, Iran's tourism products are incompatible with the main interests of Indian tourists.
ملخص الجهاز:
شناسایی گرایشهای بازار گردشگری از منظر انطباق با محصول مورد مطالعه: بازار گردشگران ورودی به ایران از کشور هند مهشید محمدیان1*، جعفر آهنگران2 1 کارشناسی ارشد بازاریابی گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران 2 استادیار دانشکدۀ علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران اطلاعات مقاله چکیده با توجه به گسترش بازارهای جهانی گردشگری و تنوع مقاصد گردشگری، برای افزایش سهم بیشتر ایران از گردشگران، باید با درنظرگرفتن خواسته و سلیقۀ مشتریان فعالیتهای بیشتری در بخش بازاریابی و برنامهریزی گردشگری صورت پذیرد.
هدف از این پژوهش شناسایی گرایشها و ویژگیهای بازار گردشگران ورودی به ایران از کشور هندوستان و میزان انطباق آن با محصولات گردشگری ایران است.
دیدن اشتراکات و شباهتهای فرهنگی بین دو کشور ایران و هند نیز برای هندیها جذاب و از دیگر انگیزههای سفر گردشگران هندی به ایران است.
ازاینروی، در این پژوهش، با توجه به اینکه کشور هندوستان یکی از اقتصادهای مهم و نیز از کشورهای پرجمعیت جهان است و از سوی دیگر اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی با کشور ایران دارد، بازار گردشگران هند انتخاب شده است.
در این پژوهش تلاش شده است تا به پرسش اصلی که گردشگران هندی با چه گرایشها و ویژگیهایی به کشور ایران سفر میکنند و محصولات گردشگری تا چه میزان با این ویژگیها و گرایشهای انطباق دارد پاسخ داده شود.
pdf Identifying Tourism Market Intentions from the Aspect of Product Compliance With Customers' Taste Case study: Indian Tourists in Iran Tourism Market Mahshid Mohammadian 1 , Jaafar Ahangaran 2 Abstract Corona disease has seriously damaged the tourism industry.