خلاصة:
این مطالعه با هدف بررسی تاثیر استفاده رسانه های اجتماعی در گسترش کارآفرینی و عملکرد سازمانی در سال ١٣٩٩ انجام شد.
روش تحقیق از نظر هدف "کاربردی" و "توصیفی-پیمایشی" است . جامعه آماری مدیران و کارشناسان فروشگاه ها و شرکت های اینترنتی ازجمله دیجی کالا، زنبیل ، خانمی، بانه دات کات میباشد. جمعیت جامعه آماری است که برابر با ٢١٠ نفر است . بنابراین با توجه به فرمول کوکران ، تعداد نمونه بعد از جایگذاری اعداد مربوطه در فرمول برابر با ١٣٨ نفر به دست آمده است ، ابزار جمع آوری داده ها در این پرسشنامه "استاندارد" بود، روایی صوری پرسش نامه با استفاده از نقطه نظرات اساتید مدیریت و روایی سازه نیز از طریق تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت . ضریب آلفای کرونباخ بزرگتر از ٧/ ٠ برای همه متغیرها، پایایی آن را مورد تایید قرار داد. تحلیل آماری داده ها با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و با استفاده از نرم افزار SPSS١٨ و pls انجام شد. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده نشان داد که استفاده رسانه های اجتماعی بر سرمایه گذاری جدید تاثیر دارد. استفاده رسانه های اجتماعی بر پیشگامی تاثیر دارد. استفاده رسانه های اجتماعی بر نوآوری تاثیر دارد. استفاده رسانه های اجتماعی بر خود نوسازی تاثیر دارد. سرمایه گذاری جدید بر پیشگامی تاثیر دارد. سرمایه گذاری جدید بر نوآوری تاثیر دارد. پیشگامی بر خودنوسازی تاثیر دارد. پیشگامی بر نوآوری تاثیر دارد. نوآوری بر خودنوسازی تاثیر دارد. نوآوری بر عملکرد سازمانی تاثیر دارد. خودنوسازی بر عملکرد سازمانی تاثیر دارد.
ملخص الجهاز:
بنابراين با توجه به فرمول کوکران ، تعداد نمونه بعد از جايگذاري اعداد مربوطه در فرمول برابر با ١٣٨ نفر به دست آمده است ، ابزار جمع آوري داده ها در اين پرسشنامه "استاندارد" بود، روايي صوري پرسش نامه با استفاده از نقطه نظرات اساتيد مديريت و روايي سازه نيز از طريق تحليل عاملي تأييدي مورد بررسي قرار گرفت .
تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري شده نشان داد که استفاده رسانه هاي اجتماعي بر سرمايه گذاري جديد تأثير دارد.
به دنبال تحقيقات قبلي در اين زمينه ، روجاس (٢٠٢٠) کارآفريني شرکت را به عنوان يک ساختار چند بعدي مفهوم سازي نمودند که شامل چهار بعد است : " سرمايه گذاري جديد در تجارت ، نوآوري در محصول / خدمات / فرآيند، تجديد خود و پيش فعال بودن است از اين رو در اين تحقيق به بررسي بررسي تأثير استفاده رسانه هاي اجتماعي در گسترش کارآفريني و عملکرد سازماني پرداختند.
هدف ما در اين مقاله تأثير استفاده رسانه هاي اجتماعي بر عملکرد سازماني با نقش کارآفريني است .
, ١٩١ پيشينه تحقيق خسروشاهي و همکاران (١٣٩٨) به بررسي تأثير رسانه هاي اجتماعي بر عملکرد رستوران با نقش ميانجي نوآوري و خودکارآمدي کارآفريني پرداختند، بر اين اساس فرضيههايي مطرح و مدل مفهومي براي تحقيق در نظر گرفته شد.
براي پيشرفت دانش در مورد اين موضوع ، هدف اصلي مقاله بررسي چگونگي تأثير رسانه هاي اجتماعي بر ابعاد مختلف کارآفريني شرکتي است .
“To be or not to be in social media: How brand loyalty is affected by social media?” International Journal of Information Management, 3 (1), pp.