خلاصة:
این مقاله ، یک طرح مطالعاتی کیفی چند ضلعی میباشد. با استفاده از تئوری تعاملی، شیوه های مدیریت
منابع انسانی و چارچوب ادغام ، این مقاله اهمیت انتخاب راهبردی را در دستیابی به همدلی و اهمیت دادن
به تواناییهای خاص و شیوه های مدیریت منابع انسانی ایجاد میکند. مفاهیم به صورت نظریه نیز مورد
بحث قرار گرفته است . رویکرد مورد استفاده در این تحقیق ، استقرایی وروش به کار گرفته شده ، مفهوم
سازی ینیادی است . داده های تحقیق حاصل مصاحبه با مدیران وکارشناسان میباشد. یافته ها نشان میدهد:
که تعادل و انعطاف پذیری سازمانی لزوما ممکن است منجر به پیاده سازی استراتژیهای توسعه فردی شود
در حالی که ارتباط بین استراتژیهای توسعه فردی و تعادل و انعطاف پذیری سازمانی بسیار پیچیده است .
بر اساس داده های تحقیق ، بسترهای اجرای مدل به دو مقوله بسترهای بیرونی و درونی تقسیم بندی شده
است .
ملخص الجهاز:
مقدمه بر اساس مطالعه حاضر، در بيشتر الگوهاي برنامه توسعه فردي ميتوان شاهد گام هاي تبيين وضعيت مطلوب ، شناسايي وضعيت موجود، هدف گذاري و تعيين اولويت هاي توسعه اي با لحاظ شکاف موجود و مطلوب ، تعيين نيازهاي توسعه اي، تعيين روش هاي يادگيري و اقدامات توسعه اي و ارزيابي و ارائه بازخور، بود که موارد مزبور به عنوان مبناي مدل اين تحقيق در نظر گرفته شده است .
اين فرايند به شما کمک ميکند که در خصوص دانش ، عملکرد و يا موفقيت هاي خود فکر کنيد و براي ارتقا و پيشرفت فردي، تحصيلي و آموزشي خود برنامه فضايي را به وجود ميآوريم که در آن هرکدام از پرسنل فرصت مي PDP ريزي نماييد.
هدف غايي و پرسش هاي پژوهش هدف غايي از انجام اين پژوهش ، خلق نظريه اي داده بنياد دربارة مدل سازي مولفه پياده سازي استراتژيهاي برنامه توسعه فردي در ارتباط با تعادل و انعطاف پذيري سازماني با تاکيد بر فرهنگ سازماني است .
اين راهبرد، روشي نظام مندو کيفي براي خلق نظريه اي است که در سطحي گسترده به تبيين فرايند، کنش يا کنش ازآنجاکه کاوش فرايند متقابل موضوعي با هويت مشخص ميپردازد (کروسل ، ٢٠٠٢)٢ از آنجا که مدل سازي و پياده سازي استراتژيهاي برنامه توسعه فردي در ارتباط با تعادل و انعطاف پذيري سازماني با تاکيد بر فرهنگ سازماني، مطلوب اين پژوهش است ، راهبرد نظريۀ داده بنياد با اين مطلوب سازگاري دارد.
,2009, "Job stress and organizational commitment among mentoring coordinators",Michael, International Journal of Educational Management,Vol. 23 No. 3,pp.