خلاصة:
در ﻃﻮل دﻫﻪ ﻫﺎی اﺧﯿﺮ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﻪ ﻃﻮر ﻓﺰاﯾﻨﺪه ای ﺑﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺑﻨﺪی رﻫﺒﺮی در ﺗﺌﻮری ﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰش ﺑﺮای روﺷﻦ ﮐﺮدن راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ رﻫﺒﺮ و ﭘﯿﺮو ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻫﺪف از اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ اﺛﺮات ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮی ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺮ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻋﻤﻠﯿـﺎﺗﯽ ﺑـﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮔﺮ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﻧﺎﻇﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺑﺮ ﺷﯿﻮه ﮔـﺮدآوری داده ﻫـﺎ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و ﻣﯿﺪاﻧﯽ اﺳﺖ. ﻗﻠﻤﺮو اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ در ﺣﻮزه ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻗﻠﻤﺮو ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺎﻧـﮏ ﻣﻬـﺮ اﻗﺘﺼـﺎد اﺳـﺘﺎن ﻟﺮﺳﺘﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﻗﻠﻤﺮو زﻣﺎﻧﯽ از ﺧﺮداد آﺑﺎن ﻣﺎه 1398 ﺗﺎ ﺑﻬﻤﻦ 1398 ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺎﻧـﮏ ﻣﻬﺮ اﻗﺘﺼﺎد اﺳﺘﺎن ﻟﺮﺳﺘﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ داده ﻫﺎی ﺟﻤﻊ آوری ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﭘﺮسﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS و PLS ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻫﺎی آﻣﺎری از آﻣﺎرﻫﺎی ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ ﺑﺮای ﺗﺠﺰﯾﻪ وﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﺸﺎن داد ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻧﺸﺨﻮارذﻫﻨﯽ، ﻗﺼﺪ اﻧﺘﻘﺎم، ﺧﺮوج از ﮐﺎر روزاﻧﻪ و اﺳﺘﺮس ﺗـﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒـﺖ و ﻣﻌﻨـﺎداری ﺑـﺮ ﺧﺪﻣﺎت ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ دارد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻠﮕﺮ رﻫﺒﺮی ﻧﺎﻇﺮ ﺑـﺮ ﺧـﺪﻣﺎت ﻋﻤﻠﮑـﺮد ﮐﺎرﮐﻨـﺎن و ﭘﺮﺧﺎﺷـﮕﺮی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻣﻮرد ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.
ملخص الجهاز:
اثرات پرخاشگری مشتری بر کارکنان عملیاتی با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر سبک رهبری ناظر؛ مورد مطالعه: شعب بانک مهر اقتصاد استان لرستان محمد صالحی 1 تاریخ دریافت: 14/04/1402 تاریخ پذیرش: 19/05/1402 کد مقاله: 97667 چکـیده در طول دهه های اخیر، تحقیقات به طور فزاینده ای بر ساختار بندی رهبری در تئوری های انگیزش برای روشن کردن رابطه بین رهبر و پیرو متمرکز شده است.
در اين پژوهش داده هاي جمع آوري شده توسط پرسنامه با نرم افزار SPSS و PLS برای انجام تحلیل های آماری از آمارهاي توصيفي و استنباطي براي تجزیه وتحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفته است.
این مطالعه علاوه بر این نقش تعدیل کننده پشتیبانی ناظر درک شده در رابطه بین پرخاشگری کلامی مشتری و فرسودگی شغلی در هتل ها و آژانس های مسافرتی را نیز مورد آزمایش قرار داده است.
یک قسمت گمشده از ادبیات موجود این است که این رفتارهای ضد اجتماعی ممکن است از طرف افرادی باشد که سازمان در تلاش است تا به آنها کمک کند، یعنی مشتریان تحقیق در مورد سایر اقدامات مدیریتی مانند سبک رهبری یا رویکرد تعامل، که ممکن است عواقب شکل های مختلف انگیزه مشتری در کارکنان خط مقدم را کاهش دهد، وجود ندارد.
در اين پژوهش داده هاي جمع آوري شده توسط پرسشنامه با نرم افزار SPSS و PLS برای انجام تحلیل های آماری از آمارهاي توصيفي و استنباطي براي تجزیه وتحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفته است.
Social Behavior and Personality: an international journal,45-1761-1773 (11) 11.