خلاصة:
شهرداریها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی همواه واجد شخصیت حقوقی مستقل و قانوگذار در حیطه
وظایف و اختیارات خود هستند و به حکم قانون نیز مامور در انجام شرح و وظایف در بخش عمومی
هستند. روش تحقیق حاضر به صورت تحلیلی و توصیفی انجام پذیرفته و همچنین به منابع و متون معتبر
کتابخانهای، استنادی و شبکه جهانی اینترنت نیز مراجعه شده است و سعی در واکاوی و بررسی حسابداری
و مدیریت مالی شهرداریها با تاکید بر رضایت شغلی کارکنان و راهکارهای کاهش و حذف هزینههای
زائد میباشد. شهرداریها در کنار ارائه خدمات به بخش عمومی، نظارت بر آن و همچنین استقرار
دستگاههای نظارت مالی بهینه میتوانند با تدوین و اجرای خط مشیها، رویهها و نحوههای عمل نظارتی
بهینه در پیشگیری، کشف و مبارز با سوء استفادههای مالی و منابع کمیاب اقتصادی و دستیابی به اهداف
مصوب نهادهای بخش عمومی و رضایت کارکنان و کاهش هزینههای زائد، از جمله موارد مهم مورد
توجه در شهرداری هاست که در مدیریت منابع مالی نقشی حیاتی ایفا مینمایند
ملخص الجهاز:
پژوهش حاضر با توجه به اهمیت پرورش خلاقیت در دوران کودکی و نقش عمده ی عوامل تاثیر گذار نظام آموزشی بر رشد خلاقیت و به ویژه حساسیت دوره پیش دبستانی در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان، می خواهیم بدانیم چنانچه دانش آموزان دوره ی پیش دبستانی را بگذرانند آیا این دوره تاثیری بر روند رشد خلاقیت در دانش آموزان تحت تعلیم در چهار مولفه اصالت، انعطاف، بسط، سیالی خواهد گذارد یا نه؟ بدین جهت مطالعه ی حاضر در پاسخگویی برای این سوال است: که آیا دوره ی پیش دبستانی به رشد خلاقیت دانش آموزان کلاس اول موثر است؟ ادبیات پژوهش در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع مختلف برای دستیابی به جدیدترین تکنولوژی ها و منابع قدرت هستیم، افراد خلاق و با استعداد و صاحبان اندیشه نو و تفکر واگرا به مثابه گران بها ترین سرمایه ها از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستندو امروزه جامعه ما، بیش از هر زمان دیگری به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد هر چه قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر میشود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده بیشتر و شدید تر می گردد به همین دلیل در شرایط کنونی مساله خلاقیت از مهم ترین مسائل در قلمرو تعلیم و تربیت است در واقع آینده متعلق به کسانی است که بهتر از دیگران فکر میکنند، بهتر از دیگران عمل میکنند، و بهتر از دیگران می فهمند و دارای روحیه تحقیق و کاوشگری میباشند و هر پدیده ای را با دید کنجکاوانه مینگرند و آن را بررسی می کنند و هرگز از پژوهش و تحقیق و راه دشوار و خسته کننده آن مایوس نمی شوند اهمیت این مساله زمانی نمایان می شود که به منظور نهایی تعلیم و تربیت توجه کنیم هدف نهایی تعلیم و تربیت این است که شخص را را برای تفکری روشن و منطقی و فکری سازنده توانا سازد تا بتواند مشکلات و معضلات زندگی را به نحو مناسب حل نماید و از تجارب دیگران و گذشته استفاده کرده آن ها را سازمان دهد و از نتایج آن برای آینده استفاده کند (کریمی، 1387).