خلاصة:
زمینه و هدف:با توسعة روزافزون رسانههای جدید در اشکال الکترونیکی، تجدیدنظر در مباحث خطمشی و فراهمآوری، که عموماً از سوی بخشهای سنتی مجموعهسازی در فضای دیجیتالها انجام میگیرد، امری ضروری مینماید. این پژوهش با هدف پیادهسازی خطمشی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکههای اجتماعی با رویکرد داده بنیاد انجام شده است. روش: پژوهش حاضر با روش کیفی انجام گرفته و برای ساخت مدل پارادایمی از مصاحبههای دقیق مرتبط با نظریه مبتنی بر دادهها با نمونههایی که با استفاده از روش نمونهگیری گلولهبرفی از میان متخصصان مطرح دانشگاهی دارای زمینه علمی مرتبط با بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکههای اجتماعی، مدیران و کارشناسان شرکتها انتخاب شده بودند، انجام شد. در مدل پارادایمی تئوری مبتنی بر دادهها پدیده اصلی این پژوهش، فرایند تدوین الگوی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکههای اجتماعی با در نظر گرفتن تجربه مشتریان میباشد. یافته ها: با توجه به بررسی ابعاد موضوع و مطالعات مربوطه نتیجه گیری شد ارزشها (زیرساخت ها، بازارمحوری، کارآفرینی، نوآوری) مهارتها (سخت افزار و نرم افزار)و بازاریابی از عوامل تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتالی میباشند. این تاثیرگذاری با عواملی چون هدف کسب و کار، توانمندسازی مبتنی بر یادگیری، الگوی ارتباطی و ارتباط با مشتریان دارای تاثیرگذاری بیشتری خواهند شد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که؛ با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرمهای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر حضور و بازاریابی در رسانههای اجتماعی، تقریباً برای هر کسبوکاری مفید واقع خواهد شد.
Background and Aim: This study aims to implement a digital marketing policy in the field of social networks with a data foundation approach.Method: The present study was conducted by qualitative method and to construct a paradigm model of accurate interviews related to data-based theory with samples that were selected using snowball sampling method from all prominent academic experts, managers and experts of companies. شد. In the paradigm model of data-based theory, the main phenomenon of this research is the process of developing a digital marketing model in the field of social networks, taking into account the customer experience.Findings: According to the dimensions of the subject and related studies, it was concluded that values (infrastructure, market orientation, entrepreneurship, innovation), skills (hardware and software) and marketing are effective factors in digital marketing. This impact will be more effective with factors such as business purpose, learning-based empowerment, communication pattern and customer relationship.Conclusion: The results showed that; Given the activity of a large part of the community on social platforms such as Telegram, Instagram, Twitter, presence and marketing on social media, it will be useful for almost any business.