خلاصة:
هدف: بررسی چگونگی نقش ارزشهای شخصی و رویکرد فرهنگی در تاثیر گذاری بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده بر خشنودی مشتری بوده است. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی شامل مراجعین به سایت بیمارستان شریعتی تهران که حجم نمونه 384 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافتهها: بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده بر خشنودی مشتری تاثیر مثبت و معنی داری دارد و ارزشهای فرهنگی و شخصی هر دو رابطه بین پاسخگویی و خشنودی را تعدیل میکنند و تاثیر آنها مستقل از یکدیگر است. نتیجهگیری: ارزشهای شخصی و رویکرد فرهنگی در تاثیر گذاری بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده و خشنودی مراجعین بیمارستانی نقش جدی دارند.
ملخص الجهاز:
یافته ها: بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده بر خشنودی مشتری تاثیر مثبت و معنی داری دارد و ارزشهای فرهنگی و شخصی هر دو رابطه بین پاسخگویی و خشنودی را تعدیل می کنند و تأثیر آنها مستقل از یکدیگر است.
(چودوری 4 ، 2014) بنابراین این تحقیق به جای دسته بندی های نظری غرب و خاورمیانه ، جنبه هایی از ارزشهای فرهنگی و شخصی را که مختص کشورهایی است که دارای تاریخ مشترک هستند ، بررسی می کند و نشان می دهد که آنها از نظر تأثیر بر پاسخگویی و خشنودی از خدمات متفاوت هستند( آگاروال 5 و همکاران ، 2010) با استفاده از نظر کاربران سایت آنلاین لست سکند به عنوان نمونه جامعه اماری ، این تحقیق به بررسی پدیده گسترده تری از درک پاسخگویی و خشنودی خدمات بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده بر خشنودی مشتری می پردازد .
در این راستا در این تحقیق ما به دنبال پاسخگویی این پرسش اساسی هستیم که : نقش اررزش های شخصی و رویکرد فرهنگی بر تاثیر گذاری بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده بر خشنودی بیماران از دیدگاه مراجعین به بیمارستان شریعتی تهران چگونه است؟ ادبیات و بیشینه پژوهش شرکتهای امروزی برای درک تفاوت بین مشتریان خود در سراسر جهان ، آنها نمی توانند فقط جغرافیا را در نظر بگیرند.
بحث و نتیجهگیری این تحقیق با هدف بررسی چگونگی تاثیرگذاری بعد پاسخگویی کیفیت خدمات درک شده بر خشنودی مراجعین بیمارستانی با نقش تعدیل گری ارزش های شخصی و رویکرد فرهنگی انجام گرفته است.