خلاصة:
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی نقش نوآوری بر عملکرد کسب و کار با نقش میانجی نوآوری در
مدل کسب و کار بود. پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی میباشد و جامعه آماری پژوهش
حاضر کارکنان شرکت پگاه گیلان میباشند که به روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد ٢٣٤ نفر بر حسب
فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود و جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش
استفاده شد. یافتهها نشان داد که Smart PLS مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرمافزار آماری ٤
نوآوری باز بر مدیریت دانش، نوآوری مدل کسب و کار و کسب و کار تاثیر مثبت و معناداری دارد.
مدیریت دانش و نوآوری مدل کسب و کار بر و جبر الکترونیک بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری
دارد. همچنین مشخص شد که نوآوری مدل کسب و کار و مدیریت دانش در رابطه نوآوری باز و عملکرد
شرکت نقش میانجی دارد.