خلاصة:
با توجه به اهمیت و ضرورت مدیریت تحول گرا و سازمان پاسخگوی سریع، تحقیق حاضر با هدف
بررسی رابطه بین مدیریت تحول گرا با ابعاد) توجه فردی، تشویق ذهنی، انگیزش الهام بخش،
کاریزما (و سازمان پاسخگوی سریع انجام گرفت. در این تحقیق کلیه کارکنان در شرکت بیمه ایران
شهر کرج، به عنوان جامعه آماری تحقیق انتخاب شدند و سپس با استفاده از فرمول کوکران
تعداد 210 نفر به عنوان گروه نمونه به روش تصادفی انتخاب گردیدند. به منظور سنجش و اندازه
گیری متغیرهای تحقیق) چهار بعد مدیریت تحول گرا و شش بعدسازمان پاسخگوی سریع (از دو
پرسشنامههای استاندارد باس و الیو) 2012 (و سازمان پاسخگوی سریع رادفورد) 2015 (استفاده
گردید. پایایی پرسشنامهها با استفاده ازآلفای کرونباخ به ترتیب 87 / 0 و 94 / 0 تعیین گردید. برای
سنجش رابطه بین ابعاد مدیریت تحول گرا با سازمان پاسخگوی سریع از آزمون همبستگی
اسپیرمن و برای رتبه بندی ابعاد از آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر این واقعیت بود
که رابطه معناداری بین ابعاد مدیریت تحول گرا با سازمان پاسخگوی سریع وجود دارد و در نهایت
بر اساس آزمون فریدمن، بعد کاریزما دارای بالاترین و بعد انگیزش الهام بخش دارای کمترین رتبه
می باشند.
ملخص الجهاز:
نتايج حاصل بيانگر اين واقعيت بود که رابطه معناداري بين ابعاد مديريت تحول گرا با سازمان پاسخگوي سريع وجود دارد و در نهايت بر اساس آزمون فريدمن ،بعد کاريزما داراي بالاترين و بعد انگيزش الهام بخش داراي کمترين رتبه مي باشند.
اين نوع سازمان ها تمايل دارند نيروي کار و تجهيزات و سامانه هاي خود را بهينه کنند(تورن و اسميت ،٢٠١٨) هر چند که يک سازمان با خاصيت پاسخگويي سريع بر پايه شش بعد رقابتي: قيمت ، کيفيت ، قابليت اطمينان ، انعطافپذيري، زمان و خدمات قرار گرفته است .
فرضيه هاي فرعي : ١- بين بعد توجه فردي با سازمان پاسخگوي سريع در شرکت بيمه ايران رابطه معناداري وجود دارد.
آزمون فرضيه اصلي: بين مديريت تحول گرا با سازمان پاسخگوي سريع در شرکت بيمه ايران رابطه معناداري وجود دارد.
يعني بين مديريت تحول گرا با ابعاد (توجه فردي، تشويق ذهني، انگيزش الهام بخش ، کاريزما) و سازمان پاسخگوي سريع شرکت بيمه ايران رابطه معناداري وجود دارد.
نتيجه گيري نتايج حاصل از تحقيق نشان داد که بين مديريت تحول گرا با ابعاد(توجه فردي، کاريزما،تشويق ذهني،انگيزش الهام بخش ) با سازمان پاسخگوي سريع رابطه معناداري وجود دارد.
با توجه به آزمون فرضيه سوم که بر اساس آن بين بعد انگيزش الهام بخش با سازمان پاسخگوي سريع در شرکت بيمه ايران رابطه معناداري وجود دارد، پيشنهاد مي گردد تا مديران درباره ي کارهايي که بايد انجام شود با جديت و شوق و درباره ي آينده خوش بينانه صحبت کنند.