خلاصة:
هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای
استان تهران بود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی همبستگی بود. جامعه آماری
این تحقیق کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان تهران که به تعداد 850 نفر میباشد.
نمونه آماری این تحقیق کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان تهران که به تعداد 265
نفر از طریق جدول مورگان بدست آمده است. و روش نمونه گیری به روش تصادفی ساده، می
باشد. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسش-
نامههای استاندارد بود. پایایی پرسشنامهها با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ و روایی ابزار با
روش محتوایی مورد تایید قرار گرفتهاند. همچنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات
ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان داد که فرهنگ مشتری مداری
بر عملکرد بازاریابی تاثیر معناداری دارد. میزان رضایت از سازمان بر عملکرد بازاریابی تاثیر معناداری
دارد. میزان شکایت مشتریان بر عملکرد بازاریابی تاثیر معناداری دارد. دردسترس بودن خدمات بر
عملکرد بازاریابی تاثیر معناداری دارد.
ملخص الجهاز:
مدرس گروه مدیریت کسب و کار ، موسسه آموزش عالی مازیار، ایران ------------------------------------------------------------ چکیده هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بود.
قلمرو تحقیق قلمرو موضوعی: بررسی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران است.
212 تایید فرضیه چهارم نتایج حاصل از تحقیق فرضیه فرعی1: 0:H فرهنگ مشتری مداری بر عملکرد بازاریابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری ندارد.
:H1: میزان رضایت از سازمان بر عملکرد بازاریابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری دارد.
:H1: میزان رضایت از سازمان بر عملکرد بازاریابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری دارد.
:H1: میزان شکایت مشتریان بر عملکرد بازاریابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری دارد.
:H1: میزان شکایت مشتریان بر عملکرد بازاریابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری دارد.
فرضیه اصلی: 0:H عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری ندارد.
بنابراین فرضیه 0 H رد و فرضیه H1 تأیید میشود و میتوان نتیجه گرفت عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاثیر معناداری دارد و لذا فرضیه اصلی تحقیق نیز تأیید شد.
بحث ،تفسیر ومقایسه هدف اصلی این تحقیق بررسی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بود.