خلاصة:
هدف از این پژوهش بررسی نقشهای ریسک شده، جذابیت فروشگاه اینترنتی وآشنایی با واقعیت
افزوده در تاثیر گذاری واقعیت افزوده بر قصد مشتری در فروشگاههای اینترنتی در استان گلستان
بود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق
مشتریان فروشگاههای اینترنتی در استان گلستان، که به تعداد نامحدود در نظر گرفته شدهاند.
نمونه آماری این تحقیق مشتریان فروشگاههای اینترنتی در استان گلستان، که به تعداد 384 نفر
بودند. که به روش تصادفی ساده باتوجه به جدول مورگان بدست آمده است. دادههای تحقیق با
روش کتابخانهای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامههای استاندارد بود. پایایی
پرسشنامهها با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید
قرار گرفتهاند. همچنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم-
افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین نقشهای ریسک شده، جذابیت فروشگاه
اینترنتی وآشنایی با واقعیت افزوده در تاثیر گذاری واقعیت افزوده بر قصد مشتری در فروشگاه های
اینترنتی در استان گلستان تاثیر معناداری دارد.
ملخص الجهاز:
مدرس و هیئت علمی گروه مدیریت ، موسسه آموزش عالی شمس گنبد، گنبد، ایران ------------------------------------------------------------ چکیده هدف از این پژوهش بررسی نقش های ریسک شده،جذابیت فروشگاه اینترنتی وآشنایی با واقعیت افزوده در تاثیر گذاری واقعیت افزوده بر قصد مشتری در فروشگاه های اینترنتی در استان گلستان بود.
با توجه به مطالب گفته شده،هدف از این پژوهش بررسی نقشهای ریسک شده، جذابیت فروشگاه اینترنتی وآشنایی با واقعیت افزوده در تاثیر گذاری واقعیت افزوده بر قصد مشتری در فروشگاههای اینترنتی در استان گلستان بوده است.
و سوال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا بین نقش های ریسک شده، جذابیت فروشگاه اینترنتی وآشنایی با واقعیت افزوده در تاثیرگذاری واقعیت افزوده بر قصد مشتری در فروشگاههای اینترنتی در استان گلستان تاثیر مثبت و معناداری دارد؟ پیشینه پژوهش - هادی پور (1399) در پژوهشی به بررسی تاثیر ابعاد خرید آنلاین بر وفاداری با نقش میانجی رضایت و اعتماد درباره مشتریان شرکت دیجی کالا استان مازندران انجام شد.
فرضیه های تحقیق H1a: واقعیت افزوده از طریق ارزیابی سودمندی فروشگاه آنلاین و جذابیت فروشگاه آنلاین (میانجیگری مضاعف) تأثیر مثبت غیرمستقیمی بر تصمیم مشتری دارد.
واقعیت افزوده از طریق ریسک درک شده محصول و جذابیت فروشگاه آنلاین (میانجیگری مضاعف) تأثیر مثبت غیرمستقیمی بر تصمیم مشتری دارد.
واقعیت افزوده از طریق ریسک درک شده محصول و جذابیت فروشگاه آنلاین (میانجیگری مضاعف) تأثیر مثبت غیرمستقیمی بر تصمیم مشتری دارد.
با توجه به موارد بالا میتوان نتیجه گرفت واقعیت افزوده از طریق ریسک درک شده محصول و جذابیت فروشگاه آنلاین (میانجیگری مضاعف) تأثیر مثبت غیرمستقیمی بر تصمیم مشتری دارد.