خلاصة:
کسبوکارهای خردهفروشی الکترونیک امروزه در سراسر صنایع به کار گرفته میشوند و با گسترش روزافزون تکنولوژی میزان استفاده از آنها افزایش یافته است. در این خصوص با افزایش بازیگران بازار این حوزه، مشتریان گزینههای فراوانی برای انتخاب میان شرکتهای مختلف خواهند داشت و لذا اگر شرکتی بتواند وفاداری مشتریان خود را جلب کند، آنگاه میتواند انتظار داشته باشد که برای مدت زمان قابل توجهی، سود مناسبی به واسطه جذب وفاداری مشتریان خود کسب کند. در این راستا، در تحقیق پیشرو طی پرسشنامهای اینترنتی و تحلیل آماری مربوطه، بررسی خواهد شد که چه عواملی به شکل خاص بر ارزش درک شده توسط مشتریان و سپس وفاداری آنها به سازمان موثر خواهند بود. فاکتورهایی که در این تحقیق استفاده شدهاند، شخصیت برند، مشارکت مشتریان و کیفیت خدمات هستند که تاثیر آنها بر ارزش درک شده توسط مشتری بررسی خواهد شد. از سویی دیگر اما مسئولیتپذیری اجتماعی تاثیرگذار بر عملکرد سازمانها به عنوان عاملی تعدیلگر در بررسی نوسان اثر عوامل ذکر شده بر ارزش درک شده توسط مشتری عمل خواهد کرد. در پایان نیز نتیجهگیری خواهد شد که شخصیت برند به طور مستقیم بر ارزش درک شده توسط مشتری اثرگذار است و از سویی ارزش درک شده توسط مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر مستقیمی دارد. همچنین، مسئولیتپذیری اجتماعی تاثیرگذار بر عملکرد سازمانها بر شخصیت برند و کیفیت خدمات اثرگذار نیست ولی تاثیر مشارکت مشتری بر ارزش درک شده توسط مشتری و متعاقبا وفاداری مشتری، در صورت افزایش فعالیتهای مسئولیتپذیری اجتماعی تاثیرگذار بر عملکرد سازمان، کاهش خواهد یافت.