خلاصة:
پدیده فینتک به استارتآپهایی گفته میشود که از جدیدترین فناوریها برای ارائه خدمات مالی نوآورانه در چارچوب تئوری رفتار
برنامهریزیشده و تئوری عمل منطقی استفاده میکنند. هدف اصلی این مقاله توسعه یک تحلیل از رابطه بین هنجارهای ذهنی, نگرشها
و کنترل رفتاری آدراکشده با قصد استفاده و استفاده رفتاری از خدمات فین تک است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش
توصیفی - پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بانک سامان در اصفهان با تعداد ۹۰ نفر بودند که ۸۵ نفر از آنان از
طریق روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس بهعنوان نمونه انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید.
همچنین برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS و Smart PLS استفاده گردید. یافتهها نشان داد که قصد استفاده بهطور
مثبت بر استفاده رفتاری از خدمات فین تک تاثیر میگذارد و هر چه هنجارهای ذهنی بیشتر باشدء قصد استفاده از خدمات فین تک و
نگرش مثبت بیشتر میشود. همچنان کنترل رفتاری ادراکشده خدمات فین تک. استفاده رفتاری و نگرش مشتریان را افزایش میدهد.
هر چه خودکارآمدی بیشتر باشد کنترل رفتاری آدراکشده بیشتر است و نگرش مشتریان در استفاده از خدمات فینتک بر قصد استفاده
تاثیر مثبت دارد. همچنان نگرش نقش واسطهای جزئی در تاثیر هنجارهای ذهنی بر قصد استفاده دارد و نگرش مشتری به همراه قصد
استفاده مشتری نمیتواند نقش واسطهای در تاثیر کنترل رفتار و استفاده از فناوری داشته باشد.