ملخص الجهاز:
"مولفان استراتژی و مدیریت محیطی را بررسی میکنند،آنها برآورد مینمایند که فنآوری اطلاعات کاتالیزوری برای بکارگیری متغیرهای استراتژیک جهت اداره کردن محیطهای بیرونی میباشد،و آنها نشان میدهند که فنآوری اطلاعات مدیریت محیط را تسهیل میکند.
and Heide,1992) (Chan در این بازار در حال ظهور فنآوری اطلاعات (IT) اسلحهای استراتژی Miller,1985) (Porter and و کلیدی برای آینده شرکت میگردد.
برای نشان دادن این نکته مولفان ابتدا مفهوم مدیریت بازاریابی محیطی استراتژیک را (به تصویر صفحه مراجعه شود)بررسی میکنند.
دوم آنها برآورد میکنند که IT کاتالیزوری برای بکارگیری متغیرهای استراتژیک برای اداره کردن بخشهای مختلف محیط بیرونی است،سوم،آنها نشان میدهند که IT مدیریت این قسمتهای محیط را تسهیل میکند.
بنابراین در فرآیند برنامهریزی استراتژیک،اطلاعات قدرت هدایت کردن استراتژیها را دارد (Levitt,1986) نقش IT ایجاد فرصتهای جدید،جمعآوری داده، تبدیل داده به اطلاعات و تبدیل اطلاعات به آگاهی به روش سریع برای انعکاس دادن ارزش زمانی این اطلاعات میباشد.
(Hopper,1990) بنابراین IT شرکت امکان میدهد که تعداد فزایندهای از متغیرهای استراتژیک را برای اداره کردن محیط بیرون بکار گیرد.
311) " -این مزیت اداره کردن محیط مشتری نتیجه فکر به آینده و استفاده IT بعنوان استراتژی مشتری-مدار شرکتها میباشد.
شرکتهای جهانی،بازارهای کوچک با رقبای انعطافپذیر بیشتر را کنترل نمایند (Bessen,1993) قسمت محیطی صنعت -استفاده از IT همچنین به بازاریابی در اداره محیط صنعت کمک مینماید.
نتیجهگیری اول در یک رشته مقالات برای تحقیق کردن پذیرش IT توسط یک سازمان،مولفان برآورد میکنند و نشان میدهد که فنآوری اطلاعات شرکت را توانا میسازد که محیط بیرونیاش را کنترل نماید."