ملخص الجهاز:
در حقیقت بیشتر شرکتها باید از این طرز تلقی که پایگاه وب با یک راهبرد اینترنتی برابری میکند،دستبردارند و به جای تلاش در جهت ایجاد مقاصد و ایستگاههایی برای بازدید مردم؛از توان و مزیت در دسترس بودن اینترنت در مسیر ارائه پیامها و اطلاعات مورد نیاز مشتریان خود بهره گیرند.
در واقع مشتریان دائما در یک محیط دیجیتالی قرار میگیرند به طوری که احساس میکنند همواره در محل استقرار مخاطب یا مخاطبان خود حضور دارند و این پدیده(اینترنت فارغ از مکان)فراتر از باورها و اندیشههای فردی به سرعت گسترش مییابد.
برای مثال،صاحب شرکت کامپیوتری DELL که با یک پایگاه وب مجهز،رهبری تجارت الکترونیکی را در دنیا (به تصویر صفحه مراجعه شود) در اکثر شرکتها حضور وب تا اندازهای موجب کاهش انتظارات بیش از حد مدیران شده است و این مسئله ناشی از ناهماهنگی اساسی در مدل حاکم بر تجارت اینترنتی است.
روابط فارغ از مکان در دنیای پیچیده و پرشتاب امروز،جای تردید نیست که حتی شرکتهای برخودار از مشتریان دائمی نیز در برابر حضور مداوم بازدیدکنندگان از پایگاه وبشان،ناگزیر از آنندن تا خود را به ابزارهای نوین بازاریابی محیطی- نظیر کیفهای الکترونیکی،کارتهای هوشمند، سیستمهای فروشگاهی مجهز به اینترنت و برخی دیگر از صنایع الکترونیکی عمومی و تکنولوژیهای موجود-مجهز کنند.
این ابزارها میتوانند امکان دستیابی به شرکتهای رابطهگرا را خارج از پایگاه وب خود فراهم ساخته،با جمعآوری اطلاعات بیشتر، خدمات ارائه شده به مشتری را-هم در دنیای مجازی و هم در دنیای واقعی-بهبود ببخشند.
روابط فارغ از مکان این (به تصویر صفحه مراجعه شود) مشتریان در آینده بهطور دائم در یک محیط دیجیتالی قرار میگیرند به طوری که احساس میکنند همواره در محل استقرار مخاطبان خود حضور دارند.