خلاصة:
یکی از موضوعاتی که در عصر فنآوری اطلاعات و ارتباطات ṣ(ICT) در حوزه بازاریابی مطرح شده است،تبلیغات از طریق تلفن همراه است که هنوز شناخت چندانی درباره آن وجود ندارد.در این مقاله سعی شده است با بررسی نگرش و عکس العمل 885 نفر از مصرفکنندگان نسبت به دریافت پیامکهای تبلیغاتی،به این موضوع پرداخته شود.تحقیق حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی-پیمایشی است.با استفاده از یک پرسشنامه،نگرش افراد نمونه که به روش تصادفی طبقهای انتخاب شده بودند،مورد بررسی قرار گرفت.برای آزمون فرضیات تحقیق از آزمون t و کای اسکویر پیرسون استفاده شده است.نتایج به دست آمده نشان میدهند که دیدگاه کاربران تلفن همراه نسبت به پیامکهای تبلیغاتی تا حدودی مثبت است.این نتیجه در مقایسه با نتایج بسیاری از تحقیقات انجام شده در سایر کشورها که خلاف این عقیده را دارند،قابل توجه است.نویسندگان این مقاله،معتقدند شاید بتوان اینت نتیجه را به نوظهور بودن این رسانه در ایران نسبت داد.
ملخص الجهاز:
"سعی شده است با بررسی نگرش و عکس العمل 885 نفر از مصرفکنندگان نسبت به دریافت پیامکهای
پیامکهای تبلیغاتی ارسال شده به تلفن همراهشان چه نگرشی دارند؟با توجه به این مطلب
هدف عمده تحقیق حاضر بررسی نگرش کاربران درباره پیامکهای تبلیغاتی دریافتی از
شد،محققان به این نتیجه رسیدند که به طور کلی هرچه نگرش مصرفکننده نسبت به
جدیدتر دلالت بر این دارند که به طور کلی نگرش مصرفکنندگان نسبت به تبلیغات، منفی است[4].
تبلیغات موبایلی ممکن است انبوهی از اطلاعات را فراهم نمایند که باعث گیجی دریافتکننده شوند و مصرفکنندگان به
تحصیلات،به طور منفی با نگرش مثبت نسبت به تبلیغات موبایلی در ارتباط است.
نگرش بسیار مثبتی نسبت به تبلیغات موبایلی در میان افراد جوان گزارش داد[3].
همراه مهمترین نتایج آنها به صورت خلاصه نشان داده شده است.
H 1 :نگرش کاربران نسبت به پیامکهای تبلیغاتی دریافت شده به طور کلی مثبت است که
H 2 تفاوت معناداری میان نگرش مردان و زنان نسبت به پیامکهای تبلیغاتی وجود ندارد.
3 عبارت زیر نیز نگرش منفی را مورد سنجش قرار دادند:1-پیامکهای تبلیغاتی آزاردهنده هستند 2-پیامکهای تبلیغاتی بیش از اندازه و خارج از کنترل هستند.
این امر فرضیه اول تحقیق را که بر مثبت بودن نگرش افراد
تحقیق حاضر با یک پیامک تبلیغاتی ارسال شده به تلفن همراهشان را نشان میدهد.
است،موضوع تبلیغات از طریق تلفن همراه است که در این مقاله سعی شد با بررسی
تحقیق یعنی نگرش مثبت پاسخگویان نسبت به تبلیغات موبایلی و درصد بالای مطالعه متن
منابع ارسال آن لازم است بازاریابان بر ایجاد تصویر ذهنی مثبت نسبت به این پیامکها"