Abstract:
رشد و گسترش فناوری های نوین ارتباطی با سرعت باور نکردنی تمام حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان را دستخوش دگرگونی های بنیادی کرده است. توسعه تکنولوژی های ماهواره ای و کابلی علاوه بر آنکه نیازهای تولید و توزیع برنامه های جهانی را افزایش داد؛ توجیه اقتصادی آن را نیز جذابتر نمود. تغییر رژیم اقتصاد صنعتی به اقتصاد اطلاعاتی و اقتصاد خدماتی در کشورهای توسعه یافته تحولات ویژه ای را در اصول تجارت جهانی به وجود آورد. و در نتیجه باعث گسترش سازمانهای رسانه ای در
ابعاد خارجی شد و توسعه سرمایه گذاری های اقتصادی در بسیاری از کشورهای آسیایی ضمن تقاضای جهانی مصرف کالای رسانه ای، بازارهای جدیدی را به وجود آورد و رسانه ها چه در صحنه داخلی کشورها و چه در عرصه بین المللی و اقتصادی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند و بشدت در معادله کسب، حفظ و افزایش قدرت و ثروت اقتصادی در جهان حضوری پر اثر و تاثیرگذار دارند. همچنین پیشرفتهای تکنولوژی و همگرایی تکنولوژی در تغییر ساختاری رسانه ای مولفه ای مهم به شمار می آیند. این تغییر ساختاری
شدن به وقوع پیوست. یعنی فرآیندی که مرزهای میان سرویسهای رسانه ای الکترونیک را Digitalization تحت تاثیر دیجیتالی درهم شکست. قانون گذاری رسانه های جمعی تا به حال کاملا وابسته به سبکهای خاصی از انتقال اطلاعات بود که عموما مورد استفاده قرار می گرفتند. دیجیتالی شدن این امکان را فراهم آورد که هر متنی از طریق سبکهای مختلف انتقال الکترونیک به راحتی قابل انتقال باشد که این همگرایی رسانه ای تاثیرات روشنی بر سیاستهای رسانه ای و نحوه قانون گذاری رسانه های جمعی داشته است.
و همگرایی رسانه ای چه تاثیری بر نحوه بنابراین در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم که همگرایی رسانه ای چیست؟ و همگرایی رسانه ای چه تاثیری بر نحوه قانون گذاری در سانه های جمعی داشته است؟»
media convergence has resulted in globalization of the media industry while
changing the basis of the economy of the industry and management of the media agencies, so that this change has relentlessly
developed the workforce of the media companies. The issue has also changed the regime of industrial economy to a service
economy. These changes have therefore created new agencies and caused their merger in various sectors of the media market
and ultimately created developments in the principles of the global trade. The media convergence has changed the media
organizations and created particular developments in the principles of the global trade. This has caused expansion of the
media companies in foreign dimensions. The technological convergence has facilitated and expanded global exports and
direct investment of the telecommunication companies in the media thus increasing the profits, merging transnational
ownerships and creating a new wave of the merger of the media institutes. In this article we will try to answer these question:
1-what is the media convergence?
2-what is the impact of media convergence on mass media legislation?