Abstract:
این مقاله حاصل پژوهشی به منظور بررسی عوامل مدیریتی-سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب بانک مهر شهر اصفهان میباشد.محقق پس از مطالعهی کتابخانهای و بررسی اجمالی روی عوامل مدیریتی و سازمانی و با مشورت با اساتید دانشگاه و کارشناسان بانکها 8 مولفه، ساختار،تکنولوژی ، استرتژی، فرهنگ ، فرآیندهای کاری چابک سازمان مهارتهای رهبری،مهارتهای ادراکی،مهارتهای ارتباطیرا انتخاب کرده است. یکی از الزامات اساسی مبادلات خدمات نوین، بانکداری الکترونیکی است، به عبارت دیگر،بانکها در تجارت الکترونیکی نقش بسزایی دارند،چرا که در انتقال وجوه و اسناد اعتباری در سیستم اینترنتی و الکترونیکی،شرایط و زمینه اصلی را برای برقرار شدن و رواج تجارت الکترونیکی فراهم میآورند.در واقع،بانکداری در شیوه نوین،به عنوان مکمل تجارت نوین شناخته میشود تا جایی که اگر بانکها از سیستم مبادلاتی الکترونیکی بهره نبرند،بخش بزرگی از مبادلات مختل میشود.در کل میتوان متذکر شد که بانکداری الکترونیکی و تجارت نوین مکمل یکدیگرند [6] تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی- پیمایشی می باشد. در این پژوهش جهت تعیین حجم نمونه یک مطالعه مقدماتی با توزیع 30 پرسشنامه به صورت تصادفی و جداگانه بین کارشناسان و مدیران سطوح مختلف بانک مهر انجام شد که پس از برآورد نسبت p وq و استفاده از فرمول های متناهی برای کارمندان نمونه آماری 140 نفر برآورد گردید. در این تحقیق به پیروی از الگوی مذکور و با ساختاری تعریف شده و هشت فرضیه مدیریتی-سازمانی و تعیین نمونههایی در شعب بانک مهر شهر اصفهان در جامعهی آماری، به بررسی تاثیر عواملمدیریتی سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب بانک مهر شهر اصفهان از نظر کارشناسان و مدیران صورت گرفته است.نتایج و یافتهها نشان میدهد: 1-در آزمون انجام شده مشخص شد که تاثیر هر 5 عامل سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان بالاتر از حد متوسط می باشد. 2-در آزمون انجام شده مشخص شد که تاثیر هر 3 عامل مدیریتی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان بالاتر از حد متوسط می باشد. 3- تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر 5 عامل اصلی سازمانی بررسی گردید که نتایج نشان داد عامل سابقه کار تاثیری بر این متغیر مستقل ندارد ولی عامل جایگاه سازمانی موثر می باشد. 4- تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر 3 عامل مدیریتی بررسی گردید که نتایج نشان داد عامل سابقه کار تاثیری بر این متغیر مستقل ندارد ولی عامل جایگاه سازمانی موثر بوده است. در پایان پیشنهادهایی برای بهبود شرایط و افزایش موفقیت در فروش خدمات نوین بانکی ارئه شده است.
Machine summary:
"000 بر اساس نتایج جدول فوق، از آنجایی که سطح معناداری به دست آمده کمتر از 05/0 است، بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گیری نمود که ساختار سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان تاثیرگذار است.
000 بر اساس نتایج جدول فوق، از آنجایی که سطح معناداری به دست آمده کمتر از 05/0 است، بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گیری نمود که تکنولوژی سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان تاثیرگذار است.
000 بر اساس نتایج جدول فوق، از آنجایی که سطح معناداری به دست آمده کمتر از 05/0 است، بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که استراتژی سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان تاثیرگذار است.
000 بر اساس نتایج جدول فوق، از آنجایی که سطح معناداری به دست آمده کمتر از 05/0 است، بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گیری نمود که فرهنگ سازمانی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان تاثیرگذار است.
000 بر اساس نتایج جدول فوق، از آنجایی که سطح معناداری به دست آمده کمتر از 05/0 است، بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که فرآیندهای کاری چابک بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان تاثیرگذار است.
000 بر اساس نتایج جدول فوق، از آنجایی که سطح معناداری به دست آمده کمتر از 05/0 است، بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری نمود که مهارتهای ارتباطی بر موفقیت فروش خدمات نوین بانکی در شعب منتخب بانک مهر شهر اصفهان تاثیرگذار است."