Abstract:
ددر این مقاله به مرور کلی نقش مطبوعات و رسانه ها در بازارهای مالی پرداخته می شود. بررسی نقش رسانه ها و شناسایی انگیزههای آنها برای پوششهای خبری میتواند تاثیر مهمی بر فرایند تصمیمگیری داشته باشد. رسانهها با افزایش شفافیت خبرها میتوانند کاهش هزینه کسب اطلاعات برای معاملهگرها و تاثیر بهتر اطلاعات در قیمتهای سهام را منجر شوند. انتشار گسترده اطلاعات مهم حسابداری باید منجر به افزایش شفافیت خبرها شود که نتیجه آن کاهش هزینه کسب اطلاعات برای معاملهگرها و تاثیر بهتر اطلاعات در قیمتها خواهد بود. بنابراین، بررسی حلقه ارتباطی بین مدیران و سرمایه گذارها می تواند برای تبیین نوع رفتار سرمایهگذاران مفید واقع شود. مطبوعات تجاری بازارهای سرمایه را با دو روش جداگانه تحت تأثیر قرار میدهند. اول، به عنوان اشاعهدهنده اطلاعات شرکتها بهتر از هر منبع دیگری عمل کنند. دوم، میتوانند به عنوان ایجادکننده اطلاعات از طریق تولید اطلاعات جدید برای کنشگران بازار سرمایه نقش مهمی ایفا نمایند.
Machine summary:
کوتاری و همکاران (٢٠٠٩) پژوهشی با عنوان "اثر افشای مدیریت ، تحلیل گرها، و مطبوعات تجاری بر هزینه سرمایه ، نوسان بازده ، و پیش بینی تحلیل گرها" برای ٨٨٩ شرکت مستقر در بورس اوراق بهادار نیویورک را در بازه زمانی سال های ١٩٩٦ تا ٢٠٠١ مورد بررسی قرار دادند.
سولتز (٢٠١٠) در پژوهشی با عنوان "افشای اطلاعات شرکت ها" به بررسی ٣٣٢٣٤٥ هزار مقاله خبری جهت تبیین نقش مطبوعات تجاری در حجم مبادله سهام و شکاف بین قیمت های پیشنهادی خرید و فروش سهام در بازه زمانی سال های ٢٠٠١ تا ٢٠٠٧ برای ١٠٠ شرکت بزرگ در بورس اوراق بهادار آمریکا پرداخت .
بدین منظور بیش از ٥٥٠٠٠ هزار پوشش خبری مرتبط با این پیش بینی ها را در طی سال های ٢٠٠١ تا ٢٠١٠ برای شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار نیویورک مورد بررسی قرار داد.
لی او و همکاران (٢٠١٤) با انجام پژوهشی با عنوان "بهره برداری از توجه رسانه ها: راهبردهای انتشار اطلاعات شرکت ها و پوشش رسانه ها پیرامون تاریخ اعلان سود" به بررسی نقش واسطه - گری رسانه ها و مطبوعات تجاری در بورس اوراق بهادار نیویورک از سال ٢٠٠١ تا ٢٠١٠ پرداختند.
بنابراین رسانه با شناسایی این نوع شرکت - ها و پوشش خبری اعلان ها و تحلیل های مرتبط با آن ها به عنوان نقش واسطه گر اطلاعاتی عمل نموده و از این طرق بازده سرمایه گذاری در سهام را تحت تأثیر قرار میدهند.
“Press Coverage and Stock Price Deviation from Fundamental Value,” Journal of Financial Research, 36 (2): 175-214.
(2014) “The Media and Mispricing: The Role of the Business Press in the Pricing of Accounting Information.